Tack Luleå!

Härlig dag igår när vi besökte Luleå och Norrbottensteatern för lunchsoppa och kvällsföreställning av "Lyckligare nu"! Lite för tidig att åka 08.30 men fram emot kvällningen var jag riktigt pigg igen... Haha! Har dock tagit igen den långa dagen med råge och sovit tio timmar i natt.


Fina Norrbottensteatern tog emot oss med öppna famnen! Det gör också Kulturens Hus och jag måste fråga mig om Luleå är särskilt bra på det här? Man känner sig i alla fall enormt välkommen!

Bästa producenten Hasse Eriksson - här på scenen till Tolvskillingsoperan där vi också skulle spela.
 

Och Åke "Donken" Karlsson som jag saknat sedan Norrländsk Passion! Så härligt att se att du är tillbaka igen! Och nyklippt! Det var otroligt roligt att träffa all teknisk personal som jag jobbade med under projektet; Åke, Peter, Urban, Anders, Petter och Lothar. Riktiga klippor!
 

Och här sitter vi i logen, startklara för första föreställningen! Spännande... Men det gick så bra! Bra teknik och fin publik och trots att vi inte spelat på ett tag så satt föreställningen där den skulle.

Ett särskilt tack till min finaste vän Åsa Ivarsdotter som satt i publiken. Du betyder så mycket och jag kände stödet från både dig och Mona! Stort Tack också till Mió och Sebastian som kom med andan i halsen. Inte lätt att hinna med en lunchföreställning när man är fullbokad! Fick också otroligt fin recension på Miós blogg: http://www.evanne.se/2015/10/27/detox-day-lyckligare-nu/ Kärlek till er alla!


Och det bästa med att vara i Luleå är ju också att man hinner kila över till Kulturens Hus för en eftermiddagsfika med Oskar och Lisa. Här är de flankerade av Ingmar Bergman som bidrog med en tvåhundring...


Kågis bidrog med ännu en spjuveraktig blick... Han var i sitt esse igår. Igen!
 

En snabb runda på stan där jag inhandlade nya handskar (mina är försvunna och det blåste KALLT i Luleå igår!) och sedan tillbaka för fix innan kvällsföreställningen.


Läget och utsikten från teaterhuset är oslagbar! 


Och allt gick så fint! Min gamla vän Anita Klockare hade lyckats locka med sig nästan 20 personer från jobbet till de två showerna och det kändes fint! Teaterchefen Karin Enberg såg också föreställningen på kvällen och jag tycker att det är enormt synd att hon ska sluta. Hon är bara så bra! 

Packade ihop och åkte hem med ett stopp i Gäddvik där det var någon maskin som stod i fel fil (ja, det gick inte att se i mörkret men det tog tid...). Hemma 14 timmar senare och sjukt trött men nöjd med dagen! Tack alla! Har softat på morgonen och när jag väl slog upp datorn för att blogga så möts jag av den här hälsningen på Facebook:
 

Men hallå... Har nog tänkt ha mer roligt än så idag! Nu klippning!