Ifrågasätt rätt saker

Ett par fantastiska dagar med föreställningar och efterföljande paneldebatt tillsammans med personal från Skellefteå Kommun är nu avslutade och det känns - både otroligt bra och - som om hela jag gått genom en präktig mangel... Ja, att tömma sig själv på det här viset kostar på, men jag får ju också såååå mycket tillbaka!
 
Känner mig lite sliten men mest (som vanligt) lycklig. Inte trodde väl jag att vi skulle sitta 150 personer/kväll och prata öppet om riktiga och viktiga saker under tre vardagskvällar i Skellefteå. 
 
Vi pratade mycket om att vara uppmärksam på sitt eget och andras drickande, tala om vad man ser och upplever och VÅGA ifrågasätta. Om vi i större utsträckning skulle fråga varandra om hur vi verkligen mår (och orka lyssna på svaren!) så kanske fler människor också skulle må bättre och dricka mindre? 
 
Vi pratade också om att SLUTA ifrågasätta människor som väljer att vara nyktra på olika tillställningar. De behöver ju inte ha problem - men varför ifrågasätts deras val när ingen ifrågasätter den som blir fullast? När blev alkoholen det normala? En bra tanke att ta med sig tycker jag. 
 
Annars då? Jo, jag har tvättat och stökat lite här hemma idag, tagit välbehövligt fotbad och sedan lagat mat till mina fina arbetskamrater. Nu kanske ni vill ifrågasätta att jag skriver fotbad och matlagning i samma mening - och det är helt ok - men närmare varandra än så här kom de inte... Mina vänner fick laxfilé på grönsaksbädd med kall sås och bulgur. Fötterna fick något helt annat! Haha!
 
 
 
 
 
#1 - - Malin Eriksson:

Tack för en fantastisk föreställning i torsdags! Så bra och viktig😄

Svar: Tack snälla!!! ❤️
Monica Lindgren