Trött och sugen...

Galet seg dag... Jo, jag hade planerat in sovmorgon då jag jobbade sent igår men kunde inte somna om sedan jag blivit ofrivilligt väckt vid sju...  Hur som helst var det mamma som ringde och oron för pappa är stor nu då han verkligen är dålig.
 
Vi blev kallade till möte med läkaren igår och de har nog inte räknat ut honom ännu men då han inte äter något och behöver mycket morfin är det inte någon god prognos. Hela familjen har varit på plats vid olika tillfällen under dagen och när vi åkte i afton sov han i alla fall lugnt. Malin sitter hos honom ikväll och han kommer också att få vak för att slippa vakna och vara orolig.
 
Hälsningar till er alla från Regnbågen som verkligen bjöd på en annorlunda bild ikväll... Tänkte fotografera den stora tallen men mötte en kvinna och det blev som det blev.
 
I övrigt så har vi rensat ihop lite skräp från förrådet och varit på soptippen. Lagom rolig aktivitet en sån här sur och dimmig dag.
 
Men det fanns pigga element även där!
 
Och lite julskyltning!
 
Ikväll är maken på festligheter för gamla kollegorna som slutat och jag har gjort bort lite papperarbete som legat på hög. Jag har också ätit gooooodis och har ett sådant enormt sug nu! Måste, måste, måste lägga om kosten och försöka flytta bort från sockerberget. Det är ju också ett sjukt begär. 
 
En ambivalent inställning till alkoholbegäret såg jag i dagens Norran. Intressant annonsplacering... Haha!
 
Hjälp finns i rakt nedstigande led...
 
Nu ska jag varken äta godis eller jobba mer utan faktiskt gå och lägga mig. Trött och sugen men inte fördärvad... Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!