Mot ljuset - och sängen!

Knappt har vi ställt om till Vinter- eller Normaltid förrän jag ser fram emot återgången i mars. Inte så mycket för tidens skull - utan för det kommande ljuset. Tur att det finns mycket annat att glädja sig åt när hösten är som svartast. Helgens besök i Luleå var var kanon och när vi kom hem hann vi också med att få besök:

Tur att vi hade lite godis hemma! På kylskåpet sitter fortfarande ett kort vi fick av några andra barn för flera år sedan. Älskar ordvalet: "Ha en hämsk halloween önskar Mörkrets Förste!". 

Igår blev det en jobbdag då jag har lite att ta igen men jag hann med en paus och besök hos syskonbarnen som den här helgen blir omhändertagna av fina faster Hanna när mamman och pappan är i Barcelona. Max sov lunch så jag passade på att surra lite med My som allid har mycket att berätta.


Skulle ta ett par bilder också men hon står ju inte direkt stilla... Gulle!


Mycket som rör sig i huvudet på en sexåring! Älskar förresten tapeten i deras TV-rum!
 

Idag har jag träffat hela gänget igen då jag passade på att skjutsa och hämta på förskola och förskoleklass. Glada barn, fantastisk faster som orkar allt och hääääärlig sol över hela Sjungande dalen!

Men det var tur att jag fick somna om ett par timmar eftersom jag skulle spela ikväll. Nu sitter jag i soffan och snaskar ost och kex och känner mig nöjd efter en kväll med Rönnskär, fantastiska Theresa som moderator och vår kunniga expertpanel. Ni har varit helt otroligt bra och jag vill gärna göra fler kvällar med efterföljande frågestund även till våren. 

Särskilt glad var jag också över att vår lilla produktion idag hade backning av inte mindre än fyra tekniker! Vi kände stödet! Jag gillar särskilt att alla tar sådant ansvar för föreställningarna . Inget lämnas åt slumpen - och sedan är de både söta och snälla!
 
Nu tar vi paus och jobbar med annat innan Lyckligare nu ska spela i Arvidsjaur 17 november. Kommer att sakna Kågis men får glädjas över att dela dagarna med Micke istället! Men nu ska jag inte jobba alls utan bara sooooooova...