Nya upptåg? Å mat!

I förrgår avslutade jag tydligen bloggen med att se fram emot nya, roliga upptåg. Jo, hejsan... Igår höll jag på med pappersarbete mest hela dagen, betalade fakturor och räkningar (till företaget, mig och maken, pappa och mamma - nån mer som behöver hjälp? Haha!), hade ett bra jobbmöte och ägnade sedan kvällen åt ett nät som vi köpte på IKEA...

Jag hade stora förväntningar och började redan förra kvällen men gav upp då allt blev en enda röra. Igår afton gick jag en sväng på stan och skaffade lite nya ramar och roliga klämmor. Sedan var det bara att pyssla - och jag blev faktiskt nöjd. Tills maken kom hem från jobbet...


Voilá! Nej, det är inget mästerverk men lite kul. Jag har dessutom fått plats med bilder av Kajsa Reicke, Amanda Mendiant och Åsa Ivarsdotter! Det är extra roligt!

Frågade maken om han sett att jag dekorerat nätet? "Jo, det är fortfarande rörigt..." Aaaaaaggghhhhhh! Å jag som hade satt upp en papperspåse med kopparklämma från Bruka där det stod en definition av ordet "Love"... Var tvungen att samla kraft hos den mest energiska uppmaningen på väggen:


Yezz! Gick och lade mig och idag var jag mer öppen för en diskussion - särskilt eftersom jag messat en bild till Emilia som tyckte att det blev "superfint ju!". Hon är brutalt ärlig så nu bestämde vi (gemensamt) att det nog är det svarta nätet som syns lite väl mycket och att det får vara så här ett tag. Jag vet inte heller om det blev kanonbra men vi får väl se om vi får nya idéer framöver. Rom byggdes ju inte på en dag...

Ja, det var väl i och för sig ett liiiitet upptåg. Annars faller ju knappast pappersarbete in under den rubriken... Lite gamla upptåg blev jag dock påmind om på Facebook! I slutet av 90-talet gick Peter Eklund runt i stan och fotograferade människor med sina bilar. De visades sedan på utställningar på Brinken och Vårmässan det året. Nu fick jag se ett foto som väckte minnen: 
 

Jag och min röda Ford Probe 30 april 1999 - parkerad på lastzon! Haha! Sedan den här tjusiga tiden har mycket hänt och jag har kanske inte varit så sugen på selfies eller porträtt - men som ni kanske märker har den olusten flygit all sin kos! Nu är jag bara "damn good"! Haha! Ja, åtminstone vissa dagar... 
Se fler bilder på: http://hejskellefte.blogg.se

Idag kom jag snabbt igång även om det inte blev jobb jag ägnade mig åt. Syrran meddelade att pappa hade åkt in på akuten i natt och haft lite problem med hjärtat. Alltså gjorde jag en snabbkoll med mamma om vad som behövdes och åkte till henne för att hämta mediciner och lite kläder till honom. Mamma var dock redo för affären så jag började med en racerrunda på Coop där hon fick åka rullstol för att spara knä och tid.

Sedan till pappa på lasarettet och han mår väl hyfsat men är trött och slut. De kollar dock upp hans hjärta ordentligt och han får stanna ett par dagar. Där upptäckte vi också att en av hörapparaterna inte funkade trots nya batterier. Tog den med mig och lämnade in på Hörcentralen, sprang förbi Ortopedmottagningen för att säga att mamma behöver framförhållning när det gäller operationen av ett nytt knä eftersom vi behöver ordna korttidsboende till pappa under tiden. Hämtade också deras sängöverkast på Kemtvätten innan jag åkte hem och jag måste fråga vem i hela friden som gjort loggan till Skellefteå Kemtvätt?


K-T tvätten... Nej, det ser inte bra ut... Men leveranstiden och kvaliteten klagar jag verkligen inte på!

I afton (det lilla som blev kvar av dagen) har jag inte hunnit mycket... Åkte och handlade och landade till slut på världens bästa Gourmetbutik:

Fooooooooooood! Underbare kocken Louis tog emot och jag vill söka jobb på det där underbara företaget som alltiallo eller diskare eller pratare eller vad som helst... Det är ett ljuvligt ställe där kärleken till mat genomsyrar allt! Love it! 

Kärlek blev det också när vi lagat till kvällens Gourmetpåse... Oj, oj, oj så gott!
 
Torskrygg, pilgrimsmussla, potatisstomp med  västerbottensost (med genitiv-s!), helt underbara rostade hobellotomater och balsamicosås... Det här är nog bland det godaste vi ätit! Smakerna gifte sig och allt bara smälte i munnen! Nu hoppas vi att det smälter undan i magen också eftersom vi även köpte dessert... Ja, jag är oförbätterlig. Men glad!

Har god lust att åka ner för att se Mästerskapet spela med Samuel Ljungblad på Scandic men jag vet inte om jag orkar. Det har varit en låååång dag och jag är rätt slut. Måste dessutom jobba imorrn eftersom jag inte gjorde det idag... Men det har jag ju valt alldeles själv så jag är glad ändå. Ha en fin kväll och helg alla glada, glöm inte mamma på söndag och må så gott! Ät! Haha!