Matchdag!

Startade dagen med en långpromenad runt Redbergsplatsen och Danska vägen för att värma upp inför matchen... Ja, jag tänkte på inhoppet men det blev som tur var inte av! Haha! 
 

Här var vi i alla fall på plats på "Mossen" eller "Guldheden Södra" som planen heter. Idag var det match i Svenska Cupen som är en utslagsturnering där de gått vidare tack vare att de vann DM. 


Och Emilia, eller "Kobran" som hon kallas, fanns med som forward i startelvan!


Full fart direkt och spännande närkamper mot IK Friscopojkarna som annars spelar i Div 2 - alltså en division över tjejerna i Guldhedens IK. Såg länge ut att bli tufft...


Emilia gav järnet och jag hejade allt jag kunde! Läs: Jag var den enda som skrek... Haha!


Stundom tufft - men vi var aldrig rädda...


Här ser ni den positiva hejaklacken, kompisarna Belinda och Elin! Ja, de fick ta till energidryck för att orka hela... 


Själv tog jag till öronproppar mot blåsten. Det blev riktigt kallt till slut och bara solen värmde.


Kämpaglöd hela tiden och Guldheden visade inte motståndarna den minsta respekt.


Därför slutade också full tid 0-0 och så får det inte gå. Alltså dags för 2x15 min förlängning och där visade tjejerna både skalle och framfötterna!


Anfall...


...och mål! Det var Inez som fick glädjen att sätta matchens enda strut! Snyggt!


Vilken glädje!
 

Och vilken energi detta skapade! 


Nu skrek vi ännu högre av rädsla för att tjejerna skulle slappna av men vi behövde inte vara oroliga. Alla tjejerna i laget är oerhört energiska och viker inte ner sig i första taget!


Fler anfall...


Något enstaka fall...


...och mycket fart!
 

Så när slutsignalen ljöd stod Guldheden som vinnare och vi är mäkta stolta över prestationerna! 

Vilka fantastiska tjejer! Otroligt bra jobbat heeeeeeeeeela laget! Imponerande! Jag vet att maken så gärna hade velat vara här men jag hoppas vi får chansen att kika fler gånger! 

Så här skrev tränarna på hemsidan ikväll:
"Dagens match i Svenska cupen bjöd på en ofattbar spänning, och slutligen glädje. Efter nittio mållösa minuter mot IK Friscopojkarna så väntade ytterligare en halvtimmes förlängning och det var där som Inez kunde göra det efterlängtade ledningsmålet. Därefter kunde vi freda vårt mål matchen ut och därmed var avancemanget ett faktum!"
 
Kärlek till vår bästa forward! Vi är sååååååå stolta över dig!