Ledig dag på Renön!

En alldeles ljuvligt lugn dag där jag vaknade i Åsas stuga mitt i skogen, nära havet. Sov som en stock och vaknade sedan till en sprakande brasa och kaffe på sängen. Såååå mysigt! Ja, jag fick kaffe och en hund... Haha! Den här hunden är en Lagotto som man bara älskar! Jag fick också dagens PT levererad - fantastiskt rolig läsning med en helsida!
 

Åsa drog iväg på Rotarymöte och Alma drog iväg med mig på långprommis! Kolla hopsastegen... 


Det ser lite annorlunda ut när man avverkat mot havet. Nu syns en del stugor som man aldrig sett tidigare. Men var tog Alma vägen?


Har du badat i ett dike Alma? Jooo, nu... Jag ser ju fotspåren! Haha!


Framme vid Renöhamn! Det är så fint med alla sjöbodarna.


Och Alma sköter sig snyggt, går fot, och gör precis som man säger. Ja, förutom dikena då... 


Snart är här fullt med båtar och den här lilla Pärlan kanske skulle vara lagom stor?


Jag skulle ta en selfie med mig och Alma men det blev lite misslyckat eftersom jag hade zoomat in... Två kalufser...


Vi gick lite närmare för att kika på bodarna.


Och här fick vi till bästa selfiesen... Puss på dig!


Sedan träffade vi också Kent som jobbar där och fixar det mesta i den marina världen. 


Och här började också solen komma fram! Sköööööönt!


En härlig prommis fick avrundas i solskenet. Nu vill man att sommaren ska komma på riktigt! Ja, alla kanske inte vill det...:


Alma hittade en snöfläck där hon rullade och rullade...


...och rullade! Underbart!


Sedan hann hon också bada ett par gånger till innan vi var hemma igen.


Vackert väder som sedan avnjöts på stan där vi shoppade lite och handlade mat.


Tillbaka i stugan åt vi Gyros som var en angenäm bekantskap. Gott! Ja, alla ville ha... 


Och om an charmar matte så kan man kanske få en bit?


Pussar har ju funkat bra hittills...

Jodå! Skam den som ger sig! Gyros for everyone!
 
Nu ska vi spåna vidare på ett par idéer vi har och sedan vänder jag hemåt. Härliga dagar och trött efter en bra men tuff vecka! Tack för att jag får tillbringa tid i Paradiset Åsa! <3