Oj då!

Glömde visst blogga igår! Eller hann kanske inte... Åkte ju till Boliden för att spela föreställning och det tog en hel arbetsdag. Ja, vi tog nog till lite tid men man vet aldrig hur det ser ut dit man kommer.
 
Vi hann också med en liten runda i samhället som jag inte besökt på många år. Det kändes som om det var många som inte varit där på många år...
 

Leksaker. 60-tal?


Café. 70-tal?


Hotell på Storgatan... Självklart!


Samma hus. Vy mot svit... 

Ja, det är lite beklämmande att se alla tomma och övergivna hus som vittnar om ett samhälle som en gång varit fyllt av liv och rörelse. Tyvärr många år sedan. Men människorna i Boliden är fantastiska och Teaterföreningen som köpt in föreställningen var otroligt tacksamma och glada!


Här har vi riggat i biosalongen på Folkets Hus. Jodå, den används flitigt och igår blev det också god tillströmning av publik - 85 personer! Ovanligt vid deras arrangemang men desto roligare nu!


Vi fick gott om tid på oss och här ser ni en något beklämd Kågis som noterar att det bara är "Damernas" som lyser i Bingohallen... Han som ville bjuda upp...


Men det blev fika istället! Arrangörerna tog hand om oss på bästa sätt! Och jag passade på att larva mig lite med speglar i logen. Igår lyckades jag verkligen:


Hahaha! Missade målet totalt! (Ja, meningen var ju att jag också skulle synas i den främre...)

Föreställningen gick bara fint och efteråt hade de arrangerat fika där jag passade på att prata med flera ur publiken som ville resonera och veta mer. Jag uppskattar verkligen alla samtal efter showen. Då känns det som om jag sprider budskapet vidare på ett mer personligt sätt.
 

Och idag var det bara för ljuvligt att vakna! Gick ut på bron och drack mitt kaffe mitt på dagen och det här är en årstid jag älskar! Nu blir det bara bättre och bättre!


Fast jag verkar inte ha hunnit med växlingarna... Sommarflaggan sitter kvar - precis som julbelysningen... Haha!
 

Och efter ett ärende på stan svängde jag förbi Stigs så att vi skulle få testa en wrap! Jaa, första tuggorna helt OK men jag föredrar den gamla hederliga modellen. Man ska ju få längta efter mandelmassan...

Nu har jag mest softat idag, tvättat, fixat lite papper, shoppat en fiiiiin kofta på MQ och lagar i skrivande stund en het köttgryta. Ska bli gött imorrn!

Glömde dock bort att köpa nya blommor på bordet:

Dagen efter rosinköpet kom jag på varför jag är så förtjust i tulpaner... Haha! Rosor är helt opålitliga.
 
Kändes i alla fall fint att vara ledig idag och bara ta det lugnt! Tror jag ska fortsätta på samma sätt imorrn. Ha en fin kväll alla! :)