Helg! :)

Jag vet inte var tiden tar vägen men imorrn är det tydligen Midsommarafton?! Vad hände? Nyss började ju juni månad och sedan dess är det bara solen som inte haft bråttom... Men den här helgen ser ut att bli bättre än väntat - både väder- och umgängesmässigt! Jag skulle egentligen ha varit gräsänka men nu blir maken ledig och dessutom kommer Oskar och Lisa hem! Ska bli så roligt!

Annars hugger jag väl i sten när det gäller vissa saker - och i stubbar när det gäller andra... Vi tog ju ut några granar i vintras och jag har beställt stubbfräsning för att få igen marken. Jag fick svar på mailen ganska omgående och det skulle inte vara några problem. Företaget tar betalt per diameter så jag tänkte att det skulle vara bra med en prisuppgift. Tog och skickade några bilder på "monstren" - och sedan dess har jag inte hört ett ljud... Haha! 
 

Skrämmande? Ja, ni ser ju på min telefon att den är gigantiskt och med väldigt ytliga rötter... Nåja, annars får man väl börja karva själv.

Igår var det full rulle med jobb, besök från TV 4 och flera möten. Det känns inte som om jag är i fas ännu men det kommer väl. Nu är det dock bara en vecka kvar innan jag har tänkt börja semestern... Kan bli knepigt.


Mattias och Christina kom för att göra intervju och det är ju inte många som vill avslöja sina sämsta sidor. Jag verkar vara den enda som vågar men jag hoppas ju alltid att jag kan hjälpa någon annan! Det blev ingen livshistoria utan uttalanden i ämnet rattfylleri.


En selfie var given när allt var klart och äntligen lyckades jag hålla mig i bakgrunden så att jag inte fick störst skalle... Haha! Väldigt trevliga var de i alla fall så jag borde väl ha varit mer artig än så här...

Men jag var glad hela tiden och Skrållan på sitt bästa humör. Hon kommer att bli en TV-stjärna när hon blir stor... Det där med att vara glad är knepigt. Jag fick frågan från en annan kontakt om jag kunde skicka en bild där jag inte skrattade... Hmm... Hon trodde mig inte när jag sa att jag inte hade någon!
 
Fick lov att ta en ny och det är knappt jag känner igen mig... Haha!
 
Nu ska jag dock dra på smilbanden igen! Maten är klar och kärlekarna på ingång och då måste det väl betyda att det blir heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelg! Ha en Trevlig Midsommar alla glada! Hoppas på sooooool! :)
 
 
 
 
#1 - - Gunn Berglund:

Glad Midsommar! Du ser bara tuff ut och det är ju du fast där inne är du en rar å god människa.
Roliga Monica!
Kram på dig!
Gunn

Svar: Tack och Glad Midsommar på er också!!!Kram
Monica Lindgren

#2 - - Anonym:

Härligt inlägg

Svar: Tack!! :)
Monica Lindgren