Dagarna bara går...

Det snurrar på nu och jag vet inte om jag gjorde något vettigt igår - men förmodligen både det ena och det andra. Klippte ju gräset. Sedär! Känner mig fortfarande inte helt alert efter halsflussen men jag får väl ta det som livet självt - en dag i taget. Vet bara att jag plötsligt hörde Ulf öppna dörren och insåg att det var middagstid! Ooooops!


Öppnade kylen och upptäckte att jag köpt hem färsk broccoli - resulterade i en snabb men god paj! Sedan var jag så trött att jag somnade tidigt och behövde också varenda timme. 

I morse fick jag besked från lasarettet att pappas operation hade gått bra igår men att han stökat på i sängen i natt och råkat slita bort det nya dränaget till njuren... Åååhhh... Nu återstår ett nytt försök att åtgärda detta invärtes och det är vad som pågår just nu. Bara att hålla tummarna!
 

Jag hämtade mamma och syrran kom från jobbet så att vi kunde få lite tid med honom idag. Han var faktiskt, glädjande nog, så mycket piggare och "med i matchen" på ett helt annat sätt! Kan ju vara antibiotikan som hjälper. Hoppas nu att de också får till njurfunktionen - då kan det bli en bättre sommar. Annars vet jag inte vad vi ska tro...


Åkte hem för att jobba ett par timmar och sedan ner på stan för ett möte och eventgenomgång tillsammans med bästa Jögga som är min medspelare när det drar ihop sig! Det är skönt att göra projekt tillsammans med människor som både är pålitliga och självgående!


Vi satt ute på Lilla Mari och hade det så skönt i solen. En kort stund. Sedan mörknade himlen och det måste ha varit en stor kran som drog ner rullgardinen... Vi gick in och satt där väldigt länge - eller t o m mer än en timme efter stängning... Haha! Nåja, de hann diska undan och göra klart innan de skickade hem oss.

Dagen började egentligen redan halv åtta då maken ropade och frågade om Marianne hade vaknat? Marianne? Sedan kom han med dagens Norran!

Nu får man tydligen finna sig i att komma med i spalten "50 år sedan"... Jeeeeezzuuuus... Ja, det var en felskrivning redan i originalartikeln 1965 och jag vet att jag har den här någonstans. Jag fick klippet av en f d hemhjälp som nog skötte oss när vi var små. Ett par förstoringar finns också kvar och det kanske är något jag hoppas ramla över under alla mina rensningar som aldrig verkar vilja ta slut...
 
Nu blir det dock lite mer jobb och fortsättning imorrn! Ska också kolla om pappa är färdigopererad. Hej då alla! Marianne hälsar! :)