Semester!

Hej igen! Både jag och bloggen har varit lite lediga och vi har haft fina dagar i Göteborg! Efter en resdag och en regnig första kväll sov vi gott och blev hämtade till frukost av finaste flickan! Så mycket kärlek trots att det inte är länge sedan vi sågs. Men barnen får man aldrig för mycket av!
 

Framme hos Abbe och Emilia i lägenheten där det väntade go'kaffe och frukost! 


Maken som delar Emilias känsla för inredning fick se sina björkhyllor uppsatta på väggen och lite nya prylar som måste kollas in. De delar också lusten att göra egna prylar och fiffiga lösningar. Därför var det inte underligt att deras gemensamma utfärd på stan gick till en butik som heter "Specialbeslag"...


Här får vi skjuts in till stan av flickan i Coopern! Perfekt stadsbil! Abbe fick hänga med mig på stan för att fixa mobila bredbandet och han uppvisade stort tålamod även i affärer. Stort! Ulf och Emilia var nämligen borta väldigt länge... Så lång tid att en av killarna i beslagsbutiken även konstaterade det. "Ni har varit här länge va?" Han hade nämligen både hunnit gå på lunch - och komma tillbaka... Haha!

Men vi sammanstrålade i alla fall för att äta en sen lunch och tro det eller ej - där möter vi en kusin till mig! Sist jag landade i Göteborg stod Ulf Richardsson på Landvetter för att hämta sin pappa. Ulf bor i Strömstad och nu mötte vi brorsan Mikael som annars bor i Skellefteå!


Mikael och hans söta dotter Frida! Så kul att träffa er!


Det blev en go'lunch på Kungstorget (som jag envsas med att kalla Kungsgrillen...) där jag åt Havets Wallenbergare som var kanongott! Emilia tog en klassiker.

Mer shopping på bästa affären: Cos! Abbe fick ta en bild av "Cos-familjen" som alla fick med sig en påse. Min var bara lite tyngre... Haha!


Fredag visade sig från sin allra bästa sida och solen sken när vi vaknade. Vi hade planerat för stranden och nu stämde allting perfekt!


Delsjöbadet! Tre som njuter... Herregud vad jag har längtat efter det här!


Och ja, jag badade också! Inte varmt i vattnet men ändå så ljuvligt att äntligen få en känsla av riktig sommar!
 

Att tillbringa en dag med den här finingen är också bara "to die for"! 


Vi rundade av med kaffe och våfflor på caféet Lyckan!

Hela Delsjöområdet är fint och vi har sprungit och gått en del rundor där tidigare. Vackert i skogen!


Och en del udda figurer... Haha!

Underbara dagar som jag ska berätta mer om - men det blir i nästa inlägg! Njuter av semester och ser nu fram emot ett spännande dygn i Stockholm. Men det ska jag berätta mer om sen!