Trötthet eller krav?

Jag är trött mest hela tiden. Piggnar till på aftonsidan och spelar föreställning. Njuter av att publiken bara strömmar in och andäktigt tar in varje ord. Många blir berörda och kanske upplever man mig som lite kallsinnig? Men jag har bearbetat allt i flera år och på något sätt gråtit klart. Nu vill jag bara sprida information och hjälpa andra.
 
Kommer sedan hem och inleder den stora tröttheten igen...Sjukt! Tror att förkylningen inte vill släppa greppet men vägrar lägga mig igen. Nu ska jag bara bli piggare och friskare! Vore nog bra att börja om med träningen som ger mig mer energi - men just nu är jag bara... trött.
 
Dags för uppryckning! Ser fram emot ännu en kväll på teatern - det är ju bara för roligt att spela och jag älskar mitt jobb! Har varvat igång dagen med lite shopping på MQ och det livar upp den mest uttröttade. Jaa, andra kanske blir trötta av att gå på stan men jag känner en bubblande energi av samma sak. Det är tur att vi är olika - annars skulle det ju vara tomt på hyllorna! Haha!
 

Igår toppade jag sockerintaget med semlor hemma hos mamma och pappa. Gott med både köpes och hemgjorda! Vi hann också gå igenom papper, beställa lite tider och boka färdtjänst. Känns bra att kunna göra lite service även om jag nog blir trött av det också. Svårt att inse att man inte kan förändra vissa saker även om man vill. 

Måste då och då peppa upp mig med att komma ihåg lyckokänslan efter premiären! Då var jag minsann pigg så att det sjöng om det. Tror jag bestämmer mig för att stiga upp i ottan imorrn och bara dra igång innan jag hinner fundera på alternativen... Har både lunch- och kvällsföreställningar torsdag och fredag så det gäller att hålla i!
 
Fast egentligen tror jag att det är mina egna prestationskrav som spökar. När jag jobbar kväll på det här viset så ska jag ju egentligen inte göra så mycket annan tid på dagen. Det är bara det att man ju är van att orka bägge delarna och därför får lite dåligt samvete. Ska prata med hon som bestämmer och säga att det är OK att slappa lite utemellan. Då kanske jag också slutar vara trött... Haha! 
 
Nu är jag i varje fall laddad inför kvällen! Vi ses!