Snöööööö...

Alla pratar om den. Ingen vill ha den. Ändå har vi valt att bo här alldeles frivilligt och måste räkna med att det kommer några omgångar varje vinter. Vi kan inte vara så frustrerade...


Men att vara ute på vägarna är ingen höjdare! Avstår helt idag och är glad över att vara hemma.

Så här i efterhand var det ändå bättre att åka hem i natt. Väldigt lite trafik och därmed mindre snörök. Dessutom har ju snön och blåsten bara tilltagit - och ska tydligen fortsätta ett par dagar till... Skönt att resten av veckan innebär jobb hemma i stan!
 

Idag har jag i alla fall varit ute ett par svängar och man hinner knappt gå in förrän det är likadant. Tycker synd om maken som var uppe tidigt och skottade fram bilen innan han skulle på jobbet. Fyrhjulsdrift var en förutsättning. 
 
Det är i alla fall vitt och toppigt ute! Och imorrn ska jag nog lära mig hur snöslungan funkar... Haha!
 
Nu ska jag börja se över veckans jobb. Har ett uppdrag som moderator som måste förberedas och ännu en föreställning innan det är dags för helg med Alvargala och skötning av gullungarna! Nu ger jag upp skottningen för idag och noterar att jag gått 14000 steg bara på tomten...