Kristallklart och komiskt

Kunde inte somna igår och kom på att jag skulle köpa VK (endagsprenumeration) för att läsa recensionen och det var ju jättekul!
 

Sara Meidell gav mig mer än godkänt! Fantastiskt!

Hon skriver om "originalitet, stor lyskraft och god känsla för nyanser". Hon säger "För det fina resultatet i denna föreställning borgar stor scenvana och en självupplevd grund – med kristallklar exakthet gestaltar Monica Lindgren den komplexa kampen bakom ett missbruk...". Där vill jag rikta ett stort Tack till Anna Ascárate som hjälpte mig med tydligheten!
 
VK tycker dessutom att jag ska bilda komikerduo - med Emma... Haha!  Jag kan nog haka upp mig på recensioner ibland om jag känner mig i risig form eller osäker på resultatet. När det gäller den här föreställningen är det givetvis kul - men inte lika viktigt. Det viktigaste är alla möten med människor både före och efter föreställningen! Idag fick jag träffa ett par personer med lång nykterhet som kände igen allt samt en kvinna som idag klarat tre månader som drogfri! Himmel vad glad och rörd jag blev för hennes skull! 


Annars var det ungefär som vanligt. Jag larvade mig i logen och tog lite spegelbilder av både mig och Mattias. Han har dessutom namnsdag idag och fick glada applåder!

Föreställningen gick fint och jag fick också fina pratstunder med min gamla kollega Gunnel på Länsteaterföreningen, min morbror med fru samt min faster med man. De var kanske lite chockerade men så glada och stolta över att jag kommit lyckligare ur!
 

Sedan blev det hemresa och ett stopp i Överklinten där vi hade konkurrens om E4:an...


Renarna gick fram och tillbaka en stund och jag funderade länge på om jag skulle ta hem en i bagaget... Men alla hade horn... Därför blev det inte ren till middag utan:


Stekt fläsk med potatis och löksås! Nu skulle du ha varit hemma Emilia (som längtade efter det här redan till jul). Idag firar jag och maken att det är 36 år sedan vi träffades och ett rejält förhållande ska ju firas med en präktig middag! Haha!

I övrigt sov vi båda två en stund i afton så ni förstår att min förkylning nu börjar byta "värdkropp"... Hoppas mina dekokter fungerar även på maken! Jag ska ladda för en tidig kväll och en sista lunchföreställning i Umeå imorrn! Sedan blir jag ledig några dagar och det ska bli sååååå skööööönt det också! Tack för idag alla som kom!