Fix och fester!

Började gårdagen med tidigt besök av köksmätarna, lite kaffe, jobb och sedan iväg till mamma för att hjälpa henne göra klart utskicket av tackkort, bestämma gravsten och annat. Hann iväg med allt och in på Fonus med pengarna som kommit in under minnesstunden innan jag skulle vara på teatern för julfest!


Vi höll till nere i spelsalen där det är fantastiskt dukat för föreställningsperioden med Lady Day som Fransesca spelar med utmärkt komp av vår käre Tor Holmström. Jag ska se den på lördag! :)
 
Jag är ju inte anställd på teatern på det viset men hade bjudit in mig själv genom att skriva en berättartext om ledningsgruppen som vi sedan framförde. Smart va? Haha!


För det är ju så att teatern fortfarande är mitt andra hem och arbetsplatsen där jag alltid känner mig hemma! Här har storteknikerna Nicke och Jonas tagit plats.


Fransesca och övriga i ledningsgruppen inledde och sedan var det dags för mig att köra igång. Vi avslutade sedan med gott julbord som satt fint då jag knappt ätit lunch...

Men när jag tuggat i mig det mesta var det dags att åka vidare då vi också hade Kasam-julavslutning med glöggkväll hos Anki:
 

Ja, ni ser ju att hon har ett julparadis hemma... Borde kanske kalla henne "Tomtemor"? Hon hade dukat fram dryck och tilltugg i mängder som vi snaskade i oss. Såååå gott och sååå trevligt!


Hon fick en kattkudde i present från oss och den här är ju bara så fin! Sonia Sjögren har målat och jobbar nu också med textil. Så begåvad!


Mysig stämning med mycket prat och även en del planering inför vårens träffar. En fin kväll med härliga och livsglada kvinnor! Tack alla och Tack Anki för att du bjuder in oss! Du är ju bara bäst!

Idag trodde jag att det var fredag och fick med andra ord en extra dag innan helgen. Det behövde jag! Jobbat, plockat, åkt med återvinning, handlat mat och gran och stökat på. 

Blev också så inspirerad av Ankis fina och pyntade hem att jag idag köpte trollhassel och gjorde mig en egen kvist i portalen. Lite härmigt och inte lika fint men jag är supernöjd!
 
Nu har jag jobbat ett par timmar till och sängen väntar! Snart är det helg på riktigt... Bara en dag kvar och sedan ska jag ta en paus och bara myyyyysa! Och köpa julklappar och städa och laga lite mat och förbereda... Men mest mysa! Längtar efter barnen som droppar in fr o m imorrn kväll. Kärlek! <3