Mera familj!

Nu har jag fått rå om min egen familj en hel vecka och det har varit helt ljuvligt! Men jag har ju föräldrar och syskon också så jag har försök fördela gracerna lite denna lediga dag! Pappa är har varit inlagd medan jag varit borta och Malin har fått dra ett tungt lass så jag tyckte att det var min tur att ta ansvar för föräldrarna idag.

Började tidigt med att följa mamma till Vårdcentralen för provtagning. Vi hoppas ju på en operation och ett nytt knä så fort som möjligt. Det är helt utslitet och borde ha gjorts för länge sedan - men när hon fick tid blev pappa sjuk och på den vägen är det. Nu gäller nya tag!
 

Sedan hade hon bitit av en tand igår och på vägen tillbaka passade vi på att göra ett besök på Folktandvården på Anderstorp. Jag har ju gått där i alla år och är jättenöjd. Servicen var inte sämre idag och mamma fick ta en återbudstid direkt. 30 minuter senare var tanden lagad och fin!

Bling! Nöjd mor och lite hjälp av Photoshop... :) 

Lite fika och byte av glödlampor hemma hos dem och sedan tog jag tag i problemet med stödrätterna för den jordbruksareal som jag ska arrendera ut. De är plötsligt försvunna... Det här är ju en djungel och jag har kontaktat Jordbruksverket och lite andra parter för att utröna var de tagit vägen och hur jag ska gå vidare. Verkar dock som om det kommer att lösa sig men man är verkligen en rookie på det här.


Åkte sedan upp på lasarettet till pappa och han blev jätteglad! Han mår bättre och har varit på undersökningar för att se varför han blev så yrslig och illamående. Hoppas på bättring! Skönt också att kunna diskutera arrendefrågorna även om han aldrig varit inne på någon hemsida för att lösa dem... Det gick t o m bra utan papper förr! Haha! 


Och efter middagen var det hög tid att åka hem till finaste systerdottern som fyllde 6 år igår och hade fulla huset med folk! Jag valde att vänta en dag för att få lite mer gemensam tid. Paketen blev välkomna!


Photogenique!


Men kanske lillebror också ville ha ett paket? Jooooodå! Hade köpt kläder och det blev lite provningar:


Vilka finingar!! Allt blev godkänt!


Sedan fikade vi och åt fantastisk morotskaka, kramades och pysslade i nya boken jag köpt. Härligt att få rå om gullungarna - och Malin och Martin också!


Max var inte så intresserad av pyssel. Han ville bara vara i My's leksakskök och servera mat...


Glad som en lärka! 

Och söt som en karamell!
 
Tack för härliga kramar och mysig kväll tillsammans med er! <3 Nu laddar jag med lite sömn och ser fram emot föreställning igen imorrn kväll. Måste nog repetera lite när det varit så långt uppehåll... Annars får jag väl göra som jag gör varje spelkväll. Jag frågar Kågis innan vi ska dra igång: "Kan jag det här?" och han svarar "Jaaa!". Och så kör vi! Haha!