Fint avslut!

Idag har vi tagit farväl av Hjördis som nu fått somna in, 94 år gammal, och förhoppningsvis förenas med sin Erling (Ulfs farbror) som dog för ett par år sedan. Vi minns henne med mycket glädje och kärlek! Hjördis var min idol och den mest kvicktänkta och vassnäbbade kvinna jag har träffat. Här kan min "Emma" slänga sig i väggen. Hjördis var på riktigt! Tack för alla härliga möten och glada skratt!


För fyra år sedan uppvaktade vi henne på 90-årsdagen på själva Midsommarafton. En sommarflicka med glimten i ögat!
 

Idag fick vi säga adjö och lämna blommor. En fin begravning med mycket sång - värdig en underbar människa!


Efteråt blev det mat och tårta på Församlingshemmet och här ser ni svärfars - glada men givetvis tagna av stundens allvar.


Här sitter Johan med sin tremening Jenni som tog farväl av sin mormor.


Det blev god lax och sedan en hel del sång. Jag tycker att det var lite väl mycket "skuld" men det är ju bara att smälta in en sån här dag.


Fast lite busig var jag allt... Jag blir alltid lite fnissig av tonarterna som nästan är en oktav fel för min mörka stämma!


Ja, maken var också lite busig och det kan man vara i det här sällskapet. Hjördis hade velat att vi skulle vara glada tror jag. Det är ju så roligt att träffa alla släktingar även om tillfället är ledsamt.


Här en selfie med min sångkamrat! Kameran är som ni ser inte i ordning så det är bara att beställa en ny!

Och här är förre revymedlemmen Åke Hägglund som var dagens officiant. Han sadlade om till präst och sköter sig med den äran! Roligt, avslappnat och opretentiöst! 
 
Här är nästa selfie med Jennis bror Rody! Mest bara haka och tänder på oss båda... Haha! De här barnen har vi inte sett på många år och de är ju också tremeningar till våra barn.
 
Tack till Gun-Britt, Gudrun och Ellen som bjöd in oss för att vara med och ta avsked av deras fina mamma. En fin dag!
 
Begravningslunchen avslutades med tårta och sedan skjutsade vi hem farfars - bara för att fortsätta äta tårta och fira Johan som fyllde år i förrgår. Behöver jag säga att vi var sprängmätta? Och tror ni att vi hade beställt en Gourmetpåse på Food även den här fredagen? Jooodå! Några timmar senare kan man ju bli hungrig igen...


Mie tog emot i Gourmetbutiken och visade upp de senaste redskapen för snabba skivor! 
 

Hon kollade också in makens kavajfynd från Nice!
 

Och han kladdade tillbaka och berättade om när Oskar tvingade honom att ringa TV-shop... Joo, jag har fortfarande kvar "Kitchen Wisard"! Och den medföljande kniven! 


Här är kocken mitt i shoppen! Marcus och hans kollegor hade gjort en enormt god påse även idag med majskyckling, gnocci, grönsaker och päronsky... Mmm... Perfekt för fredagsmyset! Och vill man slå på stort kan man även göra det i butiken:

Eller vad sägs om en Champagnesabel? Ett måste i var mans hem! Not... Haha! Men det är kul att få titta på en. Ja, jag skulle nog gärna testa också men det avstod jag som tur var från.
 
Nu blir det inte mycket mer idag. Vi har ätit kalasgott, avslutat med en norrländsk Tiramisou och imorrn blir det tidig revelj igen då vi slutgiltigt ska flytta pappa och mamma till Skellefteå. Nu börjar en ny tid som jag hoppas ska bli riktigt fin!