Skador?

Startade dagen med en broarna runt tillsammans med Anki. Härligt att få frisk luft även om vi inte höll högsta tempot - men hon har ont i ett knä och jag i en häl så det var kanske lika bra. Vi måste ju tänka på att inte skada oss innan den stora dagen... ;) Det var förresten det första Oskar sa när han hörde att jag hade anmält mig: "Bara du inte skadar dig...". Men blir det så kanske jag får lika stora rubriker som Zlatan... Haha!
 
Jag funderar på att göra prat-inspelningar under loppet så att jag får spara lite livekommentarer - som kanske hindrar mig från att göra om samma dumhet i framtiden? Eller som, Gud förbjude, får mig att upprepa den? Ja, det ska i alla fall bli galet roligt! Tänk mållinjen, alla står beredda, musik, jubel, kommentatorer som peppar alla, startskottet går... och så börjar jag strosa iväg - sist i fältet... Haha! Nej, jag får väl be "Emma" springa åt mig. Hon har ju inga betänkligheter när det gäller någonting! 

På väg hemåt så ringde mamma och behövde lite saker från affären. Hade inte tänkt åka förbi idag men gjorde det i alla fall. Mamma beställer lite matvaror och mjölk. Pappa beställer bara vetebullar... För att markera det orimliga (och onyttiga!) i att vilja äta bullar i tid och otid köpte jag sju påsar... Han tog det inte som en pik. Han blev bara nöjd! OMG!

Eftermiddagen har ägnats åt lite jobb och röjning i det fullproppade hemmakontoret där jag packat ihop diverse prylar. Skräpet är en enkel match men nu behöver jag maken som kan bära upp det som ska sparas på vinden. Fast när man nu flyttat föräldarna så inser man att inget egentligen bör sparas...

Och ikväll blev det kalasgod mat! Jag fick överraskande nog besök av Mie igår som erbjöd mig en Gourmetpåse som blivit över. Det säger jag aldrig nej till men vi hade ju redan ätit och Ulf jobbade kväll så jag sparade den till i afton och det var suuuuuuupergott! Älskar när man får testa lite nya saker!
 

Anka med mycket smak av apelsin, höstprimörer, confiterad potatis och apelsinsky! Ljuvligt! Det här är bättre än restaurangmat! Ja, om man räknar bort disken då... Haha! Tusen Tack fina Food och bästa Mie!!!


Och efter maten en bit peccorino-ost och lite hallonbalsamico! Mmm...

Nu taggar jag ner, loggar ut, kopplar bort och av och sätter mig i soffan! Imorrn får jag väl städa vidare, röja ute och torka fönster... Ja, om jag inte blir för rädd för att skada mig alltså... Haha!