Händelserikt dygn...

Hade inte mycket på agendan igår - men det blev mer än fullt till slut. Lite jobb på förmiddagen och sedan iväg för att träffa Marjo på Lilla Mari där vi åt en god lunch. Och pratade massor! Men det är lite farligt att gå just dit...


Frestelserna vid kassan är enormt svåra att motstå... Men jag klarade det! Och ångrar mig fortfarande... Haha!


Sedan iväg på Forslunds där mina vinterdäck kommit. De ser lite små ut just här men det är väl det här som kallas lågprofil? :P

Mötte upp maken för att åka till Jäders och titta på toastolar. Ja, vi hittar på skitroliga saker tillsammans! Sedan messade syrran och var med barnen på bibblan. En given anslutning!


Max Bergvall är stilla en liten stund och ett riktigt charmtroll!


Glad jämt! Men här kanske han hörde vad vi skulle avsluta med? 


Fiiiiiika! Jag och My är nog lika glada och den här gången blev det både kaffe och kaka. Because we're worth it!


Stor kaka men försvinnande god... Sötunge! Många tror att det är mina barnbarn men dit har vi inte hunnit ännu. Syskonbarnen funkar fint!

Förbi Food för att plocka upp en Gourmetpåse (bästa fredagsmyset!) och till Intersport för att köpa ett regnställ. Det skulle jag komma att behöva...


Ryggbiff och Ibericokorv med goda tillbehör. Därefter rabarberpaj och glass på toncabönor (som är to die for!). Enkelt att fixa och ljuvligt gott! Jag behövde ju ladda batterierna för nattjobb...


Massor med kläder under och regnställ utanpå försvinner jag här genom dörren för mitt första pass som Taxivärd åt Stadsmissionen - som i sin tur får betalt av Taxi för uppgiften. Känns bra att göra en frivillig insats för de som behöver det!


Vid min sida hade jag utmärkte kamraten Tomas Marklund som till vardags finns som lärare (och f d rektor) på Medlefors. Och vilken kväll det blev! Inte särskilt kallt och massor med trevliga människor!


Taxibilar och lååååååånga modeller som väckte uppmärksamhet! Det här är för övrigt den bil som min karaktär Borgmästaren åkte runt i när vi filmade "Skrotarna".


Kändes tryggt att Tomas provat på det här tidigare. Vi har också bestämt oss för att göra det igen då vi inte riktigt hann prata klart.... Det blev värsta utekvällen mellan 23 och 03.00 - en positiv erfarenhet utan incidenter. Tack för trevligt sällskap och bra jobb! 

Somnade nog inte förrän vid fyratiden och väcktes i morse av en röst jag blir såååååå glad av:
 

Oskar! Här sitter goa' grabbarna med morgongröten! Så roligt! 


De gick sedan ut för att ta hand om makens gamla bil som numera är Oskars. Den fick också vinterdäck så nu känns det tryggt att ha dem på vägarna i Luleå!

Jag kämpade länge för att inte gå och lägga mig igen men jag hade ju en inbokad tid med mamma hos optikern så det vara bara att ge sig iväg.


Roligt att få låna henne själv en stund och hinna hjälpa henne med det hon behöver. Malin hade bokat tiden och jag följde med. Win-win!


Jag tror faktiskt att hon hade riktigt roligt! Synen hade dessutom förändrats ordentligt så det var hööööög tid att byta upp sig! Vi ägnade också en bra stund åt att prova fina bågar:


Fina!

Och fina!
 
Ja, det blev en hel del provningar och mamma valde också att bestämma sig på plats. Är man 77 år och vet vad man vill ha så ska man slå till! Vilka det blev får ni se om ett par veckor.

Nu är modern återlämnad i hemmet, jag har sovit en timme och i soffan sitter Oskar, Lisa och Ulf och ser fotboll. Vi ska laga Fish & Chips tillsammans och bara myyyyyyysa! Det är gött att ha familjen omkring sig! Längtar efter Emilia och Abbe också! 
 
Ett händelserikt dygn närmar sig sitt slut och imorrn blir det kanske lite motion. Hög tid för det också!
 
 
 
 
#1 - - Maria:

På fotot av din mamma i de röda bågarna så ser jag vem My är lik. Mormor.

Svar: Jaa, man ser tydliga drag!
Monica Lindgren