På krigsstigen...

"Jag undrar vad det ska hända för helvete idag då?" Ja, jag har ju varit uppretad på lite av varje den senaste tiden men så långt som till den här kända repliken ur "Masdjävlar" kommer jag faktiskt inte. Ni kan vara lugna! Haha! 

Mitt senaste utfall när det gäller gatlyset resulterade i att Norran ringde och jag blev citerad idag. Även om jag önskar ljus över hela Morö Backe förstår jag ju att det är knepigt för kommunen att göra olika på olika områden - så det får väl lysa överallt efter en viss tidpunkt då?! Att istället släcka allt dagtid kan väl inte vara så svårt?
 
De redovisade tydligt att belysningen som helhet kostar 5-6 miljoner men inte hur mycket av detta som nu sparats in tack vare nattsläckning... Om den nu är så viktig att det t o m tagits politiska beslut borde väl summan också funnits tillgänglig? Ja, man får väl skriva ett Medborgarförslag om saken. Jag, och många med mig, tänker inte ge upp...
 
Men jag är inte arg på allt. Jag är lite trött i skallen av allt som snurrar nu med olika produktioner och mixen av texter och kreativa uppgifter och då kan det hända att saker som legat och pyrt "poppar upp". Annars är jag ju faktiskt nästan alltid glaaaaaaad! Livet är för kort och värdefullt för att vara annat!

Har haft en fantastiskt bra dag tillsammans med Åsa! Vi har gått igenom White Christmas som ju nästan är samma föreställning som vi gjorde på Folkparken men i år har den blivit en helafton och vi har skrivit till och gjort förbättringar. Känns bra att få till gemensamma arbetsdagar, borra ner skallen och jobba!
 

Har suttit i köket och jobbat, eldat i kaminen och myst inne i värmen. Härligt!


Det har gått åt en och annan Ramlösa idag - vilket i Åsas fall verkar ha lett till bred käft och ett avstånd mellan ögonen som är tätare än Björn Borgs... 


Jag vill också rapportera till maken att det gått åt en hel del kaffe och att Mocca Mastern är prydligt avstängd... Haha! Ja, det där är en liten intern kommentar.

I afton åkte jag iväg på ett välbehövligt möte med andra pratsugna vänner och det är bra att byta fokus lite då och då även om det är kul att jobba.


Hämtade Sushi på vägen hem och det var så sjukt gott! Nyttigt tyckte jag - men efteråt åt vi pepparkakor med ädelost... Fy på oss... Och vi njöt också... Haha!

Åsa fick den gladaste risrullen! :)
 
Nu landar vi igen vid samma datorer för lite pyssel innan sängen och jag ser fram emot att kanske få mail från Columbus för att höra hur det har gått under Ulf och Adams möte med Tim Erixon. Avstår från att ringa så mycket eftersom det både är dyrt och svårt att komma ihåg tidsskillnaden... Det brukar alltid gå bra ändå! 

Ha en fin kväll alla! Innan jag somnar måste jag dock ut på Höjdgatan för att kolla om det lyser... "When you wish upon a star..."