Jobb och musikparty!

En härlig lördag, och en lååååång sådan där jag hann massor. Det blev både jobb och nöje och det är ju bara för roligt när man kan kombinera det bästa av två världar! Jag tror egentligen att jag försöker lägga in någon form av nöje varje dag - det tar sig bara olika uttryck.

Börjar dock med gårdagens rapport från Columbus där Ulf och Adam träffat Tim Erixon ännu en dag:
 

Det blev dock ingen match efter värmningen så jag förstår att det är tuff konkurrens over there då det här är en lysande spelare!

Det blev lite smolk i glädjebägaren men man kan ju inte påverka besluten. Nu har de rest vidare till Hartford för att träffa Oscar Lindberg och igår var det match och full rulle! Får se i morgondagens tidning vad som varit på tapeten. Alla här hemma hälsar!!
 

Vi fick också en redovisning av belysningskostnaderna i gårdagens Norran. Nu blir det till att skramla fram 1, 7 miljoner eller hitta på ett medborgarförslag som skulle vara en seriös lösning på problemet. Man skulle ju kunna tycka att kommunen ska ta hela kostnaden då budgeten faktiskt minskat från 9 ner till 5, 5 Mkr - men ett mellanting är nog något vi får acceptera. Jag klurar vidare för bättre ska det bli!

Sedan pulade jag på lite utomhus och satte upp ljusslingor och njöt av det utmärkta vädret. Det händer ofta att jag lämnar det här alldeles för länge och står där med stela fingrar i minus 20 och säger fula ord... Haha! Inget sådant igår eftersom belysningarna också fungerade! Wow!

Dusch och fix och iväg till Statt för att möta upp Åsa och resten av gänget som skulle jobba med Rönnskärs andra musikcafé. Soundcheck gick idag som en dans varför vi faktiskt hann äta god mat innan det var dags att dra igång!


God lax! Sitter bra innan hårt jobb i flera timmar. Även den här gången satt gästerna både uppe och nere så vi sprang i skytteltrafik och det gick alldeles utmärkt!


Vid ljuset satt också fina Anna Boström som är "vår tjej" även i White Christmas! 


"Emma" rantade runt och surrade med folk, fotograferade och gick sedan upp på scenen för att delge egna sanningar... 


Delar av banden med respektive!


Och fler musiker och någon chef!


Här har vi hunnit till avslutningen och Åsa är ombytt till sitt ljuvliga alter ego "Belinda"!


On stage!


Man bara älskar henne!


Här hade vi fått upp orkestern på scenen, "Emma" hade anslutit och vi fick livekomp till vår avslutningslåt av Rönnskärsbandet "Dangerous Act"! Kanon!


De fortsatte sedan med sköna låtar och flera av mina personliga favoriter!


Johnny på sång!


"Long train running" och "Still got the blues" kan ju få vem som helst att röra på påkarna och det dansades friskt!


Eskil på keyboard!
 

Urban på bas!
 
Pär på gitarr och allas trummis Anders Nilsson med stockarna i full gång. Han spelade även förra gången och lirar visst i fyra olika band. Jag förstår det!
 

Scenbyte och jag introducerade "Mr Quinn". De började med att presentera sig som allsångsband och jag trodde att det skulle bli fler covers.


Men det här var ett annorlunda och väldigt bra band som bara lirade egna låtar! 


Att efter ett ösigt coverband plocka ned stämningen och köra mer nedtonat med Cajun istället för trumset är starkt!


Och en gudabenådad sångare! 


Ja, nu har jag tappat bort servetten som de skrev sina namn på men jag tror att sångaren heter Jonas (eller Johan?) och att mannen som sparat ut håret sedan 1983 heter Christer. 


Vad killen på basen heter kommer jag inte ihåg men han skötte sig med den äran!
 

Här ser det ut som om han håller för öronen när det sjungs men jag lovar att det var en tillfällighet!

Här började jag packa ihop för att åka hem efter en bra jobbkväll men då öppnade "Keckas corner" och det bara vällde in trevliga och bekanta människor så jag stannade och minglade runt!


Eva och Lennart Persson kunde också rapportera att hockeyn (de är trogna supporters!) slutade 4-1 till SAIK och att hela matchen var en överkörning av Modo... Det är egentligen inte så rolig hockey. Man vill ju att det ska vara jämnt - bara vi vinner! Haha!


Susanne Nordin och Per Normark var också ute! Så kul att ses och höra att även deras grabbar Gustav och Leo numera håller till i Göteborg som är Susannes hemstad. 

Tjalle och Anders - bröderna Lidgren - var kvällens trubadurer och är ju bara så bra! Ett tips dock till Kecka är att se till att det finns belysning på scenen och inte bara på väggen bakom. Det är synd att inte få se så bra musiker. 

Ja, jag vimlade runt och träffade till slut nästa gäng som jag hängde med ner till Bryggargatan för en avslutning innan hemfärd!


Och här sitter Göran med en norrländsk Mojito! Men jag och hans fru var i det här läget mer intresserade av killen bakom honom... Förlåt Göran men det var ju Daniel Widing! Och som ni vet har jag ju ingen farstu... Haha! Har jag tagit en selfie med Martin Sevc på sopstationen så var det nu Widings tur:


Jajamen! Han ställde självklart upp och här gör vi tandkrämsreklam tillsammans! Jag som just lärt mig uttala Sevc frågade om han kunde det svåra uttalet... Men han hade gett upp och kallade honom bara för Marty! Haha! 

Mycket folk och trevlig stämning! Dit måste man gå fler gånger! Ett minus tyvärr för extremt långa väntetider i baren... Maggan var dock uthållig och köpte mig en kalasgod alkoholfri drink! Tack! Kul att surra en stund med hela gänget och mer pratvänligt än på Statt. Det blev också en hel del sefies...


Här är det kollegorna Kent och Tomas som tagit fast Jon-Oscar för en gruppbild! Kent "selfade" sedan med mig ungefär 30 gånger och jag undrar verkligen hur de bilderna blev... Haha! Förmodligen roliga!
 
Och här började det bli läge att hämta bilen och dra sig hemåt. En alldeles utomordentligt rolig kväll där jobb övergick i nöje och jag träffade massor med glada människor. Tack för sällskapet! Ännu gladare blev jag när jag körde hem:
 

01.20 och det lyyyyyyyyyser på Morö Backe! Thänx!!!

Det lyste även hemma och jag blev så pigg att jag nog inte somnade förrän 02.30... Idag har jag legat till mitt på dagen och även bestämt mig för att den här trötta kroppen och skallen inte ska göra annat än att laga middag. Så skönt att få en helt ledig dag, läsa tidningen, blogga, elda, tända ljus och njuta av livet! 
 
Härlig helg trots att jag var gräsänka. Det är kul med överraskningar!
 
 
 
 
#1 - - Johnny:

Tack Monica för kul och proffsig underhållning. Och tack för fina bilder och kommentarer om oss som musicerade. Kul hade vi!!

Svar: Tack själva! Det blev en kanonkväll! :)
Monica Lindgren

#2 - - Christer:

Vad kul att du gillade våran musik.
Kolla gärna in mr Quinn på facebook.
TACK FÖR EN TREVLIG KVÄLL.
/Christer

Svar: Jaaa! Det ska jag absolut! Tack själva! Det blev riktigt roligt! :)
Monica Lindgren