Från passion till pension...

Jag slappar inte direkt... Men jag känner mig inte så trött heller. Det beror kanske på att det går att jobba mycket när man behöver. Vi har ju inga småbarn längre och maken ser ut att klara sig bra själv! Haha!
 
Telefon och mail idag om biljetter, resor, löner och olika lösningar på olika saker... Trots detta lyckades jag, tack vare bästaste Åsa som hade samlat allt material och gjort program, specialskriva en kortare berättarpjäs om det företag vi ska jobba för imorrn och sätta ihop min Emma-text. Jag har också varit iväg och köpt CD-skiva och bränt all musik inför morgondagen! Det betyder att jag får sovmorgon! Vääääääärt!
 
När jag hade gjort klart det mesta med projektet gick jag faktiskt uuuut i det vackra men något kalla vädret. Jag behövde ljus!!

Och jag hann väl sitta i ungefär.... åtta minuter....
 
Då ringde en kvinna från Polisen i Sundsvall som fått min evenemangsansökan och tyvärr inte kunde handlägga den förrän jag hade betalat avgiften på 250 kronor... Inga problem, sa jag! Fixar omg! Vart kan jag sätta in pengarna? Nej, det gick ju inte... Hon skulle först måsta skicka ett mail med ett OCR-nummer och sedan skulle jag betala in pengarna och det skulle ta tre dagar och evenemanget är på onsdag nästa vecka... Enda alternativet var att åka ner på polisstationen i Skellefteå och betala summan och få dem att maila eller faxa kvittot...
 
Jag var nere på några minuter men de hade bytt kassasystem och det fanns inget givet betalningsförfarande till Polisen i ett annat län... Men de fixade självklart allt till slut och jag fotade av kvittot och mailade över. Inget svar. Bad om bekräftelse. Jodå, det hade kommit... Jag har väldigt svårt att hantera långsamma människor när jag själv är uppe i varv - men har nu andats lite djupt och lämnat detta bakom mig.
 
Fortsatte skrivandet och såg att rekvisitören Petter Karppanen hade lagt upp bilder från bygget i Örnsköldsvik som rullade på precis enligt planen! Det blir Norrländsk Passion i Fjällräven Center imorrn!
 

Trossen placerad!
 
Starka tjejer och killar från Humpab och Samljus svingade upp tornen!
 
Vad är det för sak när man får anlita så här bra människor! Det blir ingen billig turné men jag tror att de har ganska drägliga arbetsförhållanden och det måste man få ha när man är borta hela perioden! Bra jobbat alla!
 
Precis färdigjobbad och färdigbränd kan jag nu sova gott och inrikta mig på att skriva färdigt lördagens uppdrag under pauserna imorrn... Ja, jag har ju tydligen tagit på mig lite för mycket! Men jag sover bra och det ska jag göra nu! Dags att pensionera sig för idag! Godnatt alla glada!