Repstart, fest och glädje!

Jag är ju ganska självkritisk så det är inte ofta jag är nöjd med saker jag uträttar trots att andra kanske är det. Idag har jag dock haft en "bätterdag" och varit riktigt snäll med mig själv! Vi har haft Kollationering (första läsning) på Norrländsk Passion och allt har flutit på precis så bra som det skulle - det är bästa betyget!
 

På plats på Medlefors imorse! Vi var tvungna att hyra upp en annan lokal p g a att vi blev 60 personer - nytt rekord för min del när det gäller Koll och repstart! 


Medlefors är femdjävliga på det mesta och så här ser fikabordet ut när de också portionerat ut specialkost... Hur perfekt som helst! Det har varit helt igenom kanonbra - från konferensservice till lunch och festmiddag! Jag har dessutom inkvarterat alla där ute och de trivs redan som fisken!


Regissören Olle Törnqvist var också på G och här påstod han att han hjälpte teknikerna - men jag tror att han försökte göra plankan...


Här flankeras han av brudarna! Mia som är regiassistent och Fransesca som är teaterchef!

Sedan anlände alla! Och att se folk komma på rätt tid till rätt plats betyder också att all information gått fram. Redan starten var min första seger. Att jag sedan kunde rabbla namn, teater och titel på alla tillresta gjorde folk imponerade - men själv tror jag att det beror på att jag faktiskt är genuint intresserad av andra människor och vill att de ska känna sig sedda! Det blir alltid en bra start!


Varenda plats fylldes...


...av glada och förväntansfulla människor som nu ska jobba tillsammans för första gången! Det här projektet är verkligen unikt då fem teatrar med längsta avstånd på 86 mil ska samarbeta!


Tekniker från Norrbotten. En Lindgren! Säger väl allt. Vi är typ glada!

En regissör... Anropar högre makter? Haha!
 

En teaterchef! Modell snygg!


Jättejätteglada skådisar och tekniker... Haha! Nej, de är bara koncentrerade!


Avbrott för en fantastisk lunch!!! 


En del tyckte att andra tog för sig för mycket... 


Efter lunchen fortsatt läsning, genomgång av scenografin och projektionerna. Här är det bara testbilder i liten skala. Ska kika på det riktiga bygget imorrn!

Avslutade dagen och åkte hem för att förbereda en tävling till kvällens festligheter och hann både checka tekniken och vara tillbaka i god tid! Maten hade Medlefors förberett och vi serverades en Norrländsk Meny som var bland det godaste jag ätit! Wow! 


Vi började med en soppa på rostade rotsaker som var helt ljuvlig! Jag hade kunna nöja mig med bara den, det hembakta surdegsbrödet och den varma brieosten... Så sjuuuukt gott!


Det blev ett långt gående bord med många stationer som avslutades i köket där kocken stod och stekte hemgjorda korvar och älgbiffar...


Lindgren igen! Typ glad! Haha! Ja, den här heter Anders, är scenmästare i Norrbotten och vi är inte släkt!


Skådisar från norr och söder möttes ovanför en bit Västerbottensost!


Här hade jag plockat en del norrländska tapas där det även fanns "små jävla kroppkakor" med skirat smör. Gott. Gott. Gott...


Ja, det var inte bara jag som gillade soppan... Den var magisk!


Vilken dag och vilken kväll! Jag är mer än nöjd med logistik, service, deltagare och hela den där positiva känslan som präglade dagen! Underbar jobbstart! 

Nu ska jag med ett otroligt gott samvete lägga mig, ta sovmorgon och sedan fortsätta med jobbet inför den kommande turnén, lokaler, servering, hump och annat som fortfarande ligger på mig men det är helt OK. Känns så skönt att alla är samlade och att vi nu har inlett repetititonerna på Norrländsk Passion! Det kommer att bli grymt bra!