Kvinnor och kärlek!

Jag har inga poblem med att utse Veckans Kvinna idag! Det vimlar ju av er där ute och jag hoppas ju att ni bli firade och höjda till skyarna, rättvist behandlade och respekterade alla dagar! Inte bara på Internationella Kvinnodagen. Hos oss firar vi en kvinna extra mycket. Nämligen hon som tog oss med storm 8 mars 1990 och sedan dess bara gått från klarhet till klarhet! Eller från kärlek till kärlek!
 
Söt som ett sockertroll redan som bebis och med ganska bestämda åsikter! Hon har alltid vetat vad hon velat och vred av sig mössan tre gånger innan jag fick ner henne i babyliften - redan på BB! En vinnare!


Idag blir hon 24 år, är galet snygg, bor i Göteborg sedan fyra år tillbaka, jobbar som butikschef och har träffat världens finaste Abbe! Hon är driftig, smart, kärleksfull, rolig, omtänksam och den dotter jag saknar varje dag här hemma! Miljoner Grattiskramar och massor med kärlek till dig finaste Emilia! Vi älskar dig!

Känns konstigt att inte få kramas på rikt' men vi ska åka ner på fredag och rå om henne några dagar - blir otroligt roligt! Dessutom är hon bääääääääästa shoppingkompisen! Det kommer med andra ord att bli en dyr sväng... Haha! 

Idag har jag annars tagit det väldigt lugnt och njutit av ledighet ensam hemma. Det är också så skönt ibland att bara vara... Men jag blev lite sugen på sällskap och kramar och då passar det bra att åka en sväng förbi syrran!


Den här solstrålen blir man ju också helt lycklig av! 


Och lillebror börjar närma sig så snart är vi bästa vänner! Han är en rätt stadig bit... Och vill helst bara stå!


Tror att han kommer att gå rekordtidigt - bara han får till balansen! 

Och idag fick jag både hålla i och gosa! Men precis som sin storasyster så tror jag att han tycker att jag pratar för mycket...


Eller vad säger ni? Haha!


En så goooo unge det här också! Tack för idag familjen Bergvall! Man blir glad av er! :)


Och fint blev det i köket med nya stolar och ny hylla! Mammas gamla "Berså" trivs!

Ja, och vad skulle jag mer hitta på för att glädja mig själv denna kvinnodag - om inte en biltvätt? Upptäckte på radion att hockeyn hade börjat och drog slutsatsen att tvättkön förmodligen skulle vara obefintlig... Jajamen!

Så nu tittar jag ut och tänker: Vems svarta bil är här på besök? Min var grå och helt täckt av salt... Det räcker väl inte så länge men det gjorde mig (och bilen) glad idag och det räcker bra!
 
Nu Mello där jag håller på Ace Wilder! See you!
 
PS. Vem är det som stylar, eller kanske inte stylar, programledarna? Tråkigt att klä ner en så snygg tjej som Nour! Och varför har man titelmelodin till "House of Cards" i bakgrunden? Fanns det inget nyskrivet svenskt? Nej, nu ska jag inte gnälla. Jag ser ju programmet av egen fri vilja!