Tvådagars igen...

Det går fort nu. Nedräkningen mot veckans stora event med Nordic Light har inletts och imorrn är det dags att hämta alla gäster på flyget. Sedan går det nog undan! Jag har ju fått äran att göra deras stora sommarevent ett antal år nu och för varje gång vill man gärna överträffa sig själv... 

Den hrä våren har jag verkligen maxat min projektledare/producentkapacitet och klarar jag den här veckan ut så går jag mot semester som en segrare! Och då betyder det inte att jag har fått beröm - utan att allting fungerar. Det är ALLTID det bästa betyget och viktigast för mig.

Jag hinner lite av varje ändå verkar det som. Igår åt jag en trevlig lunch med Britt-Inger Olofsson på Näringslivskontoret! Hon är en oerhört kompetent kvinna som verkligen vet vad hon håller på med. Alldeles nyss blev hon också premierad av näringslivet och det är ett oerhört gott betyg!

Men när vi sitter där och äter kommer det in en filmstjärna... Åtminstone såg hon ut som en sådan!
 

Söta och begåvade Emelie Fjällström! Så roligt att hinna träffa dig och Jocke! De är bra att Agnes spelar på Stadsfesten så att vi får träffa körtjejerna! Men roligas var ändå att få se och snusa på nytillskottet:


Sigge! Vilken söting! Så himla roligt! Och är han inte lite lik morfar Peter? De har i alla fall liknande frisyrer. Ännu... Kram och Grattis till heeeeelafamiljen! Vilken glääääääääääääääääääädje! 


Efter lunchen åkte jag förbi tältet och där var rivningen i full gång... Känns sentimentalt på något sätt...


Det ser ut som "dagen efter" överallt... Alla jobbade på helt fantastiskt och snart är nog allt återbördat dit det ska! Är det fem teatrar som samarbetar så förstår ni att det blir mycket prylar...

Idag har jag också suttit och gått igenom ekonomin med ekonomichefen på teatern och det verkar faktiskt som om vi även klarar budgeten med Norrländsk Passion! Som ansvarig får man lite kalla fötter när det närmar sig slutet men det mesta går åt rätt håll och nu får vi vänta till efter semestern på de sista fakturorna.

Så jag klipper nu, med en känsla av tillfredsställelse, navelsträngen till det största, svåraste, roligaste och mest omfattande projekt jag har producerat! Tack för allas förtroende! Det har varit magiskt! Går det åt helvete i augusti får jag ta det då! 
 
Nu är det dock Nordic som gäller och idag har det shoppats och igår skrev jag färdigt (nästan) och ikväll har jag spraylackat krukor och monterat bordsdekorationer. Ja, jag ror lite med alla åror nu för att det ska bli klart. Och på torsdag kommer Åsa för att bistå mig sista dagarna och det ska bli ljuvligt! Längtar! Nu måste jag nog börja plugga de nyskrivna texterna om vi ska få ihop det här... Och skriva fusklappar! Haha!

Måste också berätta att jag bokade en resa till Nice ikväll! Vi kom oss aldrig iväg i juni så det blir i augusti istället! Jag är något impulsiv och gillar snabba beslut. Särskilt när man hittar kanonbilliga biljetter och får chansen att hyra Åsas vänners lägenhet! Thats nice! Eller kanske ska jag säga: Nice! Nu ska jag sova! Det är också nice! :)