Sol och frestelser...

Fantastisk dag! Ääääääälskar solen! Vaknade i och för sig redan 05.00 och det var väl också på grund av en solstråle som trängde sig genom persiennerna - men det är en fadäs man snabbt glömmer! Lyckades somna om en stund men inte ens en sjusovare som jag kan slösa bort en sån här dag!

Har ju jobb att göra men vädret får styra helgens upplägg så idag blev det bara ett par samtal och mail och sedan plantering av de sista krukorna och slappa timmar i solen. Så härlig eftermiddag! Blev så uppsluppen att jag t o m skrev på min monolog en stund innan det var dags att göra middag. 

Så här firar jag gääääääärna en nationaldag! Om den nu ska firas... En extra ledig dag där jag faktiskt är ledig funkar bra som firande för mig!


Hej alla! Jag gillar verkligen mitt nya klot! Måste bara hitta en vettig "säkring"...
 
Nationaldagsmiddag med grillad, baconlindad lax och sparris! Gött! 
 

Solstrålen mitt i en tugga... Men han var nöjd! Dessvärre har han nu frestat mig med att äta tårta och jag har ståndaktigt bara knyckt den mörka chokladbiten på toppen. Starkt!

Fantastisk dag! Imorrn blir det nog lite jobb och på kvällen Konsert på Nordanåteatern med Peter Fjällström, flera sångare och 13 musiker i "Reclaim the music"! Låtar av Stewie Wonder och Chicago känns som en bra stämningshöjare!
 
Finns nog biljetter kvar: http://www.ticnet.se/event/reclaim-the-music-biljetter/329851 
 
Hej hopp och glad Sverigedag då! Vi lever ju i ett fantastiskt land!