Nordic Light Week - 3

Fortfarande som överkörd av tåget men med mycket sömn kan man komma långt - så snart är energin tillbaka! Den här fantastiska veckan har det hänt så mycket att jag nu inleder inlägget om fredagens fest som jag med all sannolikhet får dela upp på två. En helt otrolig dag och den mest storslagna firmafest jag har fått nöjet att arrangera! 

Jag började redan på morgonkröken med lite textjobb och sedan iväg till flygplatsen för att hämta dagens föreläsare Joakim Karlsson! Vi hade lite tid över och hann därför besöka både tältet, fabriken och Nordic Lights nya Showroom!
 

Kanonfin utställningslokal där ljussättningen får ta plats!


Lite lunch och sedan introducerade jag Joakim som är en erfaren Management-Konsult som jobbat åt både Marinen och Världsbanken! Hans första föreläsning var för personalen och handlade mycket om vilken roll man spelar, vilken sinnesstämning man väljer att vara i och hur detta i sin tur påverkar både resultatet och övriga i arbetsgruppen!


Det här tillståndet är ju t ex inte särskilt dynamiskt... Ja skulle kunna orda länge om hans information men väljer att gå vidare och kanske återkomma en annan gång. Han var i alla fall mycket bra och det kändes skönt att få sitta stilla en timme och få egen input! 


Skjutsade sedan ned honom till Statt där lunch och nästa gäng väntade! Vi hade två föreläsningar eftersom vi ju har många engelsktalande gäster.


Snabba steg... Jag har verkligen jagat på de här dagarna!


Och här hittade vi många av de lyhörda gästerna! Jag introducerade, skaffade mig en vikarie när det gällde avtackningen och lämnade därför present och drog vidare hemåt. Jag behövde en powernap för att också orka kvällen.


Men tillbaka vid bilen möttes jag av en lapp på rutan och ett trasigt extraljus... "Jag har backat på din bil..." Förbaskat onödigt! Han hade dock lämnat telefonnumret och tar på sig ansvaret - men nu måste jag på Forslunds plåtverkstad (igen!) på måndag...

Jag och Åsa hann i alla fall vila en stund och sedan plocka ihop allt för att åka ner till tältet! Blommorna skulle ut och bordsplaceringen och det gick snabbt tack vare min fina assistent! :) Jag skulle också träffa lite artister för att gå igenom programpunkter och tider.


Här är luftakrobaten Hanna Linné som var något så sjukt bra! Jag ville gärna ha lite "Cirkus Cirkör-känsla" på en del av underhållningen. Är man i ett cirkustält så betingar det lite sådana inslag!


Här repar hon... Ser rätt livsfarligt ut om ni frågar mig... Min plan var att Emma skulle testa att hänga i ringarna men av någon anledning så strök jag det... Haha! Höjder är inte riktigt my thing...

Ja, jag jagade runt ett tag och sedan var det dags att byta om och ta emot gästerna som fått en guidad busstur med lite larvig information som jag skrivit ihop till bussvärdarna. Jag kände att vi var tvungna att lura dem lite och inte köra direkt till Nordanå... Lite hemlighetsmakeri får man ju ägna sig åt även om det inte uppskattas av alla. En del vill absolut veta var vi ska vara för att snabbt kunna ta sig hem... Nåja, de får ju köra bil om de vill.
 

Klänning på! Champagneglas uppställda! 


Stråksektion igång i det lilla tältet som blev platsen för välkomstmingel! Livemusik ger alltid en så lyxig känsla och de här brudarna gick inte av för hackor!


Några gäster visste ju var vi skulle hålla till! Först på plats var VD:n Erik Wikström och hans söta fru Anna! Snyyyygga outfits!


Och på slaget sju gled fyra bussar in och ställde upp på innergården! Det vällde ut rödklädda gäster! Så härligt!


#redpartywithatouchofgold Fransmannen Philippe är säker! 


Det är också Jan och Anki! Det här är en kille man ska hålla sig till en kylig kväll som den i fredags. Efternamnet är nämligen Värme...


Jag träffade på min glada kompis från invigningsfesten! Wayne från Sydafrika kallade mig "Rubbish" hela tiden eftersom jag var så glad och kul! Haha! Joo, det är faktiskt en komplimang...


Och här är Åsa tillsammans med honom och B-O som också hade en klockren outfit! Det är så roligt när alla anammar färgvalet eller temat. De blir liksom en del av en jättescenografi när de sitter till bords! Snyggt!


Dags att gå in i tältet och ta plats! Jag och Åsa inledde med lite sång och presentationer. Funkade fint även om vi snubblade på något ord i vår nya text. Ser man bara glad och säker ut så gör det inget... Haha! Emma gjorde också ett besök men var inte riktigt i slag. Jag var för trött för att också orka vara rolig - och för självkritisk för att hålla upp mig själv. Tur att vi hade maxat med annan underhållning i fredags!


Efter varmrätten var det dags för Hanna Linné! Jag fick göra en Bronett-presentation och det gick som ett sus i publiken när hon åkte upp!


Wow! Man vet knappt vad som är bak och fram! Så otroligt vig och stark!!


Hon gjorde ett nummer tillsammans med sin partner Sebastian som inledde med att spela piano. Han är egentligen musiker från Argentina men har repat in luftakrobatik tillsammans med henne och de har turnerat över hela världen! Fantastiskt! Nästa stopp var Singapore!


Starkt!


Och ursnyggt!


Och ännu starkare! Det här är ju fan inte möjligt! Det blev som förväntat ett jättejubel och kvällen fortsatte! Om Emma gjorde ett besök så förstår ni ju att Belinda inte var långt borta... Haha!


On stage! And on fire! Kalasbra Åsa! Eller förlåt, Belinda! 


Hon är säker! Här har hon raggat upp Wan Chun som är chef på en av fabrikerna i Kina!


Och här blev hon uppraggad av Wayne från Sydafrika och gav Åsa namnet Awesome! Om det var bättre eller sämre än Rubbish förtäljer inte historien - men glad var han hela tiden!
 
Kvällen fortsatte och så här storslagen underhållning har vi nog aldrig haft! Återkommer på en stund med fortsättningen! Worth waiting for!