Mot havet!

Det mesta är ganska ljuvligt nu! Fin dag igår och makalös himmel i natt! 


Så här såg det ut på vår gata när jag skulle gå och lägga mig.


Och norrut var det som ett norrsken fast på sommaren! Vackert! Om det betydde vackert väder behöver vi kanske inte fundera över eftersom den här dagen också har varit magisk!


Jag åkte och hälsade på min "tjocka" kompis Anna som snart ska ha tvillingar! Hon har så fin mage och snart är det dags! Jag trodde ett tag att jag skulle hinna gå ner lika mycket som hon har gått upp men jag är redan rökt... Haha! 


Åkte hem och packade ihop lite prylar och när jag stannade på OK så såg jag det här fina ekipaget. En 58:as Oldsmobile med tillhörande släp att sova i. Så fin! När jag kom närmare fick jag veta att det var en annan gammal Lövångersbo som ägde den; Marita Glenge! Jag går ju gärna fram och pratar med folk jag inte känner och det blir alltid intressanta möten. Kul att ses!

Men jag var på väg norrut! Mot havet - och skogen!


Här har jag anlänt till Åsa och hennes stuga. Underbart väder och en starter med lite melon på altanen!


Men hon bjöd inte bara på melon! Efter att ha pratat jobb ett tag så lämnade hon mig till skrivande och fixade kalasmiddag! Här mixas den goda såsen!


Och det här är väl bara för ljuvligt! Sitta i uterummet med god mat och denna underbara utdikt!


Nyfångad öring som hon fiskat tillsammans med kompisen Lars, vitvinssås och goda grönsaker - en helt perfekt middag!


Skål tamejfan! Bättre än så här blir det inte!


Hon har det så fint! Och här är det dansbandsinspirerade utedasset! 


Efter middagen körde vi ut till en annan strand, Gläntan, som ligger närmare havsbadet och så här på kvällen är tomt på folk och lagom långgrunt för en Lagotto att springa omkring och bada i! Här fick Alma sällskap av en Australian Aussie som hette Sture! Haha!  


Sture och Alma... Som ett gammalt par! Han försökte mästra henne lite...


Men då högg hon tillbaka! Ett rivjärn... Haha! Det var hur som helst en jättefin hund och ägarna hade stugan nästan på stranden. 


Sedan blev det dags för ett välförtjänt bad efter allt busande. Vilken härlig kväll! 


Mycket spring och bus!


Fina Alma!


Och här kom hon fram till mig...


För att skaka av sig... Haha!


Jag älskar havet! Särskilt när det är så här grunt och stilla...


Rogivande till tusen! Jag hade kunnat gå omkring här hur länge som helst! Jag blev t o m sugen på ett bad...


Andra blev mer sugna på hundgodis! 


Vackert!


Tack för ännu en underbar kväll finaste Åsa! Jag är så glad över att få vara din vän! 


Och här är vi! Långa och smaaaaaaaaaaaaaala! Haha!

Ett knasigt träd på vägen tillbaka fick bli dagens sista ram!

Nu har vi taggat ned, druckit kaffe och jag ser att Tyskland vann VM. Ja, de verkade klara sig bra utan mig ikväll och jag hoppas det var en bra match. Godnatt världen - hoppas på fint väder även imorrn! Nu ska jag slåss lite med myggorna... Haha!