Vinst och förlust!

Börjar med att gratulera Ola Theander som dragit vinstlotten och nu kan titulera sig grandfather sedan hans frus dotter i USA fått tvillingar! Kul! Hälsa den glada mormorn och gratulera! :) http://olatheander.wordpress.com/ 
 
Nitlotten som drogs i samma land var min svärmors kära kusin Al Moren som dog idag (eller igår) efter en tids sjukdom. För ett tiotal år sedan tog han med sina syskon till Sverige för att besöka Burträsk och träffa sina kusiner. Det var ett härligt möte med fyra fantastiska människor och vi har hållit kontakt sedan dess. Känns lite ledsamt att vi aldrig hann åka på den planerade resan för att hälsa på dem. Nu är två av dem inte längre i livet. Ännu en gång kommer tanken att man ska göra det man tänkt och inte skjuta saker på framtiden...
 
Därför utnyttjar vi dagen och firar istället min underbara systerson som fyller 4 månader, har fått en tand, tjocka kinder och börjat med smakportioner!
 
Max Napoleon Bergvall! En liten goding som växer fort! Måste avlägga ett besök imorrn!
 
Annars har det varit ganska lugnt idag. Obetydligt med jobb (jag verkar funka bäst varannan dag på nåt sätt) och tid för lite eftertanke och plock i hemmet. Hann också åka och träna i afton och det var skönt att få ta ut sig på ett pass med Core och efterföljande Indoor Walking! Hela min kropp funkar så mycket bättre om jag tränar regelbundet och jag ska försöka börja promenera igen för att komma ut på dagarna. Det har varit lite för mycket att göra och jag hinner inte riktigt med som jag vill. Men det blir bättre framöver! Eller? Haha!
 
Fint ljus i skogen hemma när jag kom hem ikväll! Det är grannen som är ute och jobbar med veden och den stora lampa han tänt gjorde att det blev otroligt vackert! Hann knäppa en bild innan han släckte och gick in.
 

God hitte-på-middag idag med pytt i ugnen! Potatis, morötter, lök, svamp och lax i bitar med salt, peppar, fiskkrydda och lite olivolja!


En kvart senare hade jag duschat och bytt om och då såg det ut så här! Jag älskar min varmluftsugn och mat som lagar sig själv!

Enkelt och gott med en klick rysk yoghurt och lite balsamico!
 
Ikväll blev det TV med en blandning av Hockey och På Spåret. Tror att det senare programmet blev vinnaren - för Skellefteå AIK blev det i alla fall inte... Hann se första och tredje och det var ganska rörigt. Trist! 
 
Men två vinstlotter får väl räcka idag och nästa får jag imorrn bitti då det är ledig lördag och sovmorgon! Mmm...