Prat- och skrivjobb!

Ännu en passionerad dag i kulturens tecken! Började tiiiiiiiiidigt! (Ja, 8.00 är kanske mer normalt för andra men då är jag fortfarande trött...) Nåja, uppe och i tid på Västerbottensteatern för att informera all personal under frukostmötet! 
 

Här ser ni teatercaféet och några av mina gamla och nuvarande arbetskamrater! Goa, fina och kompetenta människor! De ser ganska alerta ut va? Men skenet bedrar...


Men Jonas... Haha! Nåja, det är ett skönt och spontant gäng och nästan svårare att prata inför eftersom det också är kompisar! Men jag pratade. Mycket. Ja, så skrev i alla fall min marknadskollega Jonas Lundqvist på twitter under tiden jag surrade... Haha!

Bra möte, bra frågor och mycket som jag måste ta hand om framöver! Bara att slänga sig hem för att fortsätta på kontoret! 


Men väl hemma blev det främmande av farfars! De skulle på lasarettet och passade på att hälsa på en stund.


Jag snodde ihop en spontan lunch med lunchkorv som jag fyllde med en röra av hackad rödlök, äpple, stark senap och västerbottensost. Jooo, riktigt gott. Länge sedan man åt lunchkorv men jag ramlade över nåt extrapris. Kokade Qinoa och blandade med lite snabbfräst squash och purjo. Funkade - men tycker att det blev lite för lite tuggmotstånd.

Fortsatt jobb med listor, rapporter, sammanställningar - och nya frågor att jobba med... Oändligt? Ja, nästan. Tog en paus ikväll och svängde förbi några glada människor:
 

Pär och Mie! Här kan man gärna surra bort en stund och dricka kaffe! Vi hann också bolla lite idéer kring ett kommande projekt som jag tror kommer att bli riktigt kul! Inte ofta dessa arbetssamma människor sitter stilla men jag haffade dem precis när de ätit.


Och så här glad kan man bli över att hitta sin drömprodukt: Tryckluft på burk! Ja, Pär sa att man kunde rengöra datorer och andra dammiga utrymmen som man inte kommer åt - men vi undrar ju vad han ska göra med borren? Inte använda till datorn va? 

Nåja, jag ser väl om han slutar skicka mail framöver... Haha! Kul att ses och tack för kaffet! Nu har jag jobbat ett par timmar till och gjort bort resten av dagens lista. Och fyllt på morgondagens... Men då har jag i alla fall sovmorgon först! I love it! :)