Mys, mat och motion!

Det blev tidig revelj (8.00 en ledig dag!) men jag hade lovat hänga med maken hem till Önnesmark för att hälsa på svärmor medan alla andra skulle ut i skogen och "gå linjern' " (följa skiftesgränserna) för att se vilka marker de nu tar över. Inte kul för farmor att vara ensam så vi gjorde en riktig mysdag tillsammans!
 

Började med att baka limpor och medan de var i ugnen så blev det fotbad och fotvård. Hon tyckte att det var så skönt att bli lite ompysslad!


Och här hade vi också hunnit piffa håret innan det var dags att åka iväg till Lövånger och kalas för svågern Krister som fyller 60! Eller var det 24?


Mannen, myten, miraklet: Krister Gille! Stort Grattis från oss alla igen! 


Och här sitter maken med svärfars! Vi fick fantastiska biffar med morotsstuvning, sås, gelé, sylt, sallad och potatis... Mmm...


Roligt också att alla grabbarna var hemma! Här sitter Beriths son Victor!


Kristers äldsta; Kristoffer! Var lillebror Filip tog vägen här vet jag inte...

Men här sitter i alla fall Filips tjej Ida och Kristoffers Jessica! 

Och här är Victors lillebror Emil med sin tjej Ida! Ida är tydligen ett gångbart namn i familjen... Haha! Fina ungdomar allihopa!


Och fina Berith som fixat, lagat och bakat! Här kramar hon om sin systerson Johan vars mamma inte finns med oss längre - annat är i fantastiska minnen!
 

Fina farmor och farfar! Kul att ses idag och stort Tack till Berith och Krister för fantastisk förplägnad! Alltid så roligt att komma till er!

Sedan bar det av till stan igen och jag tog chansen att sätta mig i passagerarsätet och somnade direkt! Vaknade av min egen snarkning (fräääääääscht...) när vi närmade oss hemmet och då var det bara att skynda sig in och byta om för att åka och träna!
 

Anki hade nya glasögon som verkligen var supersnygga! Hennes revben, som fått sig en knäck i ett fall på blankisen, börjar bli bättre - men för säkerhets skull garderade hon idag och hade gjort en bana med cirkelträning åt oss. Jobbigt som fanken - men det går lättare och lättare!

Nu har jag slängt i mig en filbryta, ska ta ihop tvätten, duscha och slänga mig i soffan! Nice! En bra dag som jag tror ska avslutas rätt tidigt. Imorrn blir det jobb igen!