Mera passion!

Vet inte vart dagen tog vägen men förmodligen höll jag på med någon viktigt! Haha! Och medan jag gjorde det lät jag en fantastisk älggryta puttra på spisen. Hann en sväng på stan i afton för att köpa lite strumpor till fredagens festligheter - och slank in på MQ och kom ut med en påse... Varför blir det alltid så? Rabatt? Presentkort? Ja, jag kan säga att det bidrog men inte är något måste... 

Sedan iväg till teatern, jobba ett par timmar och följas åt ner på Nordanåteatern där Teaterföreningen ikväll hade medlemsmöte. Vi var inbjudna för att presentera Västerbottensteaterns verksamhet (Fransesca) och Norrländsk Passion (undertecknad). 
 

Och här är vi galet glada innan det börjar! Alla "selfies" har lust att bli lite glada och suddiga när jag är med... Haha!


Teaterföreningen inledde med att presentera vårens föreställningar från Riks mm.


Esteterna visade upp en snutt ur deras slutproduktion som jag tror kommer att bli väldigt bra!


Teaterföreningen fortsatte och Maggan pratade om Norrdans.

Sedan hade jag en massa åsikter om upplägget och presentationerna men de var nog onödigt hårda. De är ju inga skådisar och jag recenserar lite väl spontant ibland. Har erbjudit mig att hjälpa till om de vill. Vi får se! 


Ja, sedan tog Fransesca över och hon är ju en färgstark personlighet - varm, glad, kunnig, proffsig på scenen och med en härlig utstrålning! Det är så skönt!


Hon presenterade våren och hade också god hjälp av ensemblerna - både i "Vi besvarar ditt samtal så snart vi kan" och "Välviljans pris" där också Lillemor pratade. Kommer att bli såååå bra!


Nya teaterchefen pratade entusiastiskt med hela kroppen och överlämnade sedan till mig som fått hela 5 minuter för att presentera ett fyra gånger så långt bildspel... Haha! Jag kan väl säga att jag var snabb... och lite högljudd. Publiken blev i alla fall oerhört nyfiken på årets sommarteater som kommer att bli något alldeles extra: Norrländsk Passion med 52 skådespelare, musiker, sångare och dansare på scenen i ett jättecirkustält på Nordanå! Det kommer att bli så häftigt!
 
Nu ska jag passionera mig i säng eftersom det blir en lång dag även imorrn. Den börjar dock bra - med en klippning!