I'm back!

Jag tar det lite piano nu. Kom hem sent igår och kunde faktiskt hålla mig från att blogga vid midnatt! Kändes lite märkligt - men jag lyckades sova som en stock i alla fall! Bra att veta att världen inte går under... Haha! 
 
Igår var det ju ledig dag och jag och maken styrde norrut ganska tidigt! Vi har ju en "draaaaaaagar nolöver"! 
 

Framme! Guess where? IKEA såklart! Kaffe och en bulle för 5 kronor sitter fint innan man börjar. Och för oss startar alltid turen i Fynd-lagret... 


Maken hittar alltid massor med "bra-att-ha"-saker i fyndhörnan som gångjärn, skruvar och skåpluckor mm. Jag såg en "gör-det-själv"-bok som jag kanske borde ha köpt till honom? Men han är ju så satans händig så jag funderade starkt på att köpa den på finska för att öka svårighetsgraden... Haha! 

Nu tycker ni kanske att jag trakasserar honom men det var bara skryt! Han har verkligen inte tummen mitt i handen! Själv kände jag mig lite förföljd på varuhuset... Trodde att den där hiten var ute nu men jag hann bara till mattavdelningen:


"Hej, hej Monica..." Haha! 


Lugn tisdag på IKEA med så här mycket plats över i restaurangen! Skönt! Vi traskade ändå runt några timmar och shoppade mycket bra saker som vi inte visste att vi behövde! Men ibland vill man bara kolla in detaljer:


Som roliga stängningsmekanismer i gammal stil...


...eller fiffiga skärmlösningar som kan vara bra att ha på scenen eller nåt. 


Tog inte så många bilder men maken blev ändå lite trött... "Ge dig..." Sorry! Men jag fick anledning att ta några till när vi vände om och stannade till i Luleå!


Hämtade upp Oskar och Lisa för gemensam middag på Norrlands Bistro! Här tycker jag att de larvar sig en aning bara för att jag tog upp kameran... Får kanska tagga ned lite... Men de serverade surdegsbrödet i papperspåse och det var lite fint tycker jag!


Och sonen är MYCKET FIN tycker jag! Han har bara en lite larvig mamma...


Tur att jag kan låna fina Lisa till bilderna! Hon är proffs och har alltid ett leende redo! Vi åt förresten vegetariskt och fick friterad blomkål och lite annat gott! Så roligt att träffas sådär hastigt och lustigt mitt i veckan, prata, äta och också gå på teater! 


Jag vill ju gärna se allt och den här kvällen hade Norrbottensteatern ett publikgenomdrag på "Frankenstein" som vi blev inbjudna till! Eller bjudna och bjudna... Jag bjöd in oss! Haha! Den ska i alla fall ha premiär på lördag och i mina ögon hade de hunnit otroligt långt!


Starten... Suggestivt, starkt, gripande och storslaget med en ljussättning som var kanonfin! Maria Ros Palmklint sätter också ljus till Norrländsk Passion och det ser jag fram emot!


Fantastiska skådespelarinsatser också! Killen som spelar "monstret", eller den mänskliga varelse som Dr Frankenstein skapar, var heeeeeelt otroligt bra! Andra akten som var den längre delen gick som ett swisch! Bra mask och kostym också och underbara elever från Teaterhögskolan. Ja, vi var hur nöjda som helst!

Idag har jag jobbat och haft möten både kring ett kommande projekt och om Norrländsk Passion! Jag har ätit för många kakor och inte heller tränat så imorrn blir den en ny och hård dag! Jag längtar efter att träna! Men just nu längtar jag faktiskt mest efter att sova...