Full fart och fishtank!

Bra jobbdag som startade med möten på teatern där jag gick igenom rep- och spelperiod med Mia som är regiassistent och tar hand om själva ordningen när det drar ihop sig till repstart i slutet av mars! Känns tryggt och bra eftersom hon har gedigen erfarenhet och en stor släng av sunt bondförnuft! Det behövs när man har så här många människor igång!
 

Hann också med en kaffe i det nyrenoverade fikarummet och skulle ta en bild på Beriths nygamla dekorationer på väggen! Fint! Att världens bästa Stina inte riktigt var med på fotograferingen var en miss från min sida men jag tyckte bilden blev kul så den får hänga med ändå! Jag kallar den: "Nej, inte koppar..." 

Hann också med ett pass Indoor Walking tillsammans med Anki på lunchen och sedan hem för mera tid vid datorn. Jag tillbringar en del timmar här och det är kanske inte så konstigt att jag behöver röra på mig... Haha! Men det är mycket på gång och jag inser att informationsbehovet är stort! Därför har jag planerat in presentationer lite här och där framöver. Imorrn ska jag berätta om Norrländsk Passion för hälsogruppen och jag tror att jag ska dra själva storyn här på bloggen också! Det kommer att bli storslagen Sommarteater från 10 juni!

Ikväll var det tänkt att jag skulle gå på yoga men jag ville så gärna se Teater Bartolinis föreställning. Dessutom kom lillebror på middag och det var så länge sedan vi sågs att man vill hinna surra lite med honom också! 


Men jag kom i alla fall i tid till Nordanå och fick en bra plats långt fram! Jag tror folk är rädda för platserna längst fram men de är ju bäääääst! Jag gillar deras sköna arrangemang av projektorn... Haha! Duktig tekniker, fotograf och filmare är Oscar Byström som vilar sig i form innan det ska dra igång!


Sedan kom stjärnorna: Ellenor Lindgren och Saga Eserstam!
 
Det här är två otroligt begåvade kvinnor som valt att gå sin egen väg, starta en fri grupp och göra föreställningar om viktiga ämnen. Om man läser om dem på hemsidan så står det: "Teater Bartolinis (frigrupp sedan 2010) är en feministisk teaterduo och vi (Saga Eserstam, Ellenor Lindgren) skriver och spelar allt själva. Förbannade som vi är, vill vi verka lokalt för att öka jämställdhet, främja demokrati och provocera fram livsstilsdebatt." Det gillar vi!

"Fishtank - till salu" handlar om konsumtion och är en väldigt rolig föreställning - men här finns också scener som får en att tänkta efter och fundera på sin egen roll. Mycket bra!
 

Jag älskade inledningsscenen om Påsken... "Inget märkvärdigt!"


"Det är ju ändå tanken som räknas..."

Eller...? Fyndigt och med stor igenkänning börjar man tänka på sitt eget konsumerande... I mitt fall kan det vara lite nyttigt! Haha!
    

Vi fick också träffa "Kirsti - inredningskonsult". Ja, jag vet inte om titeln är rätt - men figuren är det definitivt! Underbar karaktär om att det nya inne är inne ute... 

Sedan var det otroligt skönt att se dem göra killarna "Kimme" och "Mackan" - småstadskillar på jakt efter jobb, framtid och identitet! "Man är det man äger!" Eller?
 
Man ser ofta män klä ut sig till kvinnor på scenen men sällan motsatsen - och särskilt inte så här bra! Kroppsspråket är sagolikt bra och de är verkligen helt suveräna skådisar! Det var också sjukt roligt! Ja, det blev en härlig kväll på Nordanå och jag hoppas att duon också ska få göra föreställningarna (Jo, det finns en Fishtank om kroppsfixering också!") på Västerbottensteaterns soppscen! Den platsar bättre än bra och kan kanske locka en något yngre publik - vilket alltid är en av teatrarnas många målsättningar!
 
Kör hårt tjejer! Ni är tokbra! Tack för en fantastisk föreställning där det opretentiösa blev en enorm tillgång! Jag är kanonnöjd! Spelas även på söndag på Waynes. Ni som inte sett den - gör det!