Bidde en tumme?

Det där med att resa till Kiruna är lättare sagt än gjort... Förra gången blev tågen inställda p g a kylan och i morse fick jag besked om att det inte fanns ett enda hotellrum att uppbringa i hela stan... Det var dessutom störningar i tågtrafiken och risk för buss vissa sträckor av de 8 timmarna... Aaaaahhahhhhhhggggghh!! 
 
Nåja, jag genomförde möte med hotellet och bokade både rum för rep och spelperiod samt festlokal för premiären. Sedan bokade jag helt resolut flyg till Kiruna! Men ni ska ju inte tro att man kan åka Skellefteå-Kiruna t o r samma dag... Och från Umeå fanns inga platser så just nu är jag hemma för att jobba, övernatta och köra 05.30 till Luleå där det går ett direktflyg till Kiruna 8.05... Håller tummarna för att allt går som det ska för vi (jag och kompositören) behöver verkligen besöka Giron Sámi Teáhter! Man vill ju inte att det ska sluta som i sagan "att det bidde ingenting...".
 

Fina och nya mingellokaler i nedre plan på hotellet!


Här huserade en gång i tiden "Blå Aveny" men där tror jag nog aldrig att jag satte foten. Nu blir det perfekta lokaler för vårt mingelparty!


Ja, jag hann ju också på stan i 30 minuter. Kan ju inte komma hem från Umeå utan påse... Men det var nära! Haha! Tror att syrran kommer att bli avundsjuk på den här ursnygga krukan/vasen som jag hittade! Inte billig men helt perfekt! Lite nya tulpaner och så kändes det som om man fått fräscha upp matbordet en aning.

När jag nu missar middag i Kiruna så valde jag att laga till lite av den utmärkta renskaven jag köpte! Den kommer visserligen från Jokkmokk men smakade ljuvligt!
 
Dags att gå och lägga sig nu och se fram emot ännu en dag med öronproppar och propellerflyg! Ses om jag kommer mig tillbaka igen... Haha!