La Cage aux Folles!

Suuuuuuurväder hela dan' men jag har varit glad ändå! Vi har hämtat säng och jag har gjort ärenden, haft främmande av bästa Tina som behövde surra en stund - och det var så härligt att få rå om dig lite! Vi måste ses oftare!
 
Sedan packade jag ihop allt och styrde kosan norrut till Luuuuuuuuleeee!
 

Skitväder, kolsvart, regnigt och massor med trafik! Man blir lite seg i skallen... Strax innan Piteå så fick jag också nita bakom en traktor med släp som körde 40 på 110-väg... utan varningstriangel... Man blir mörkrädd!


Men till slut: Bergnäsbron! Känns som att komma hem det också.


Åkte och hämtade Oskar och vi gick på Allstar för lite middag innan föreställningen. Lisa hade ett annat engagemang på skolan ikväll så henne har jag träffat först nu. 


Och vem möter jag i foajén på Norrbottensteatern om inte "solen" från den samiska ensemblen i Norrrländsk Passion: Anna Åsdell! Jag blir glad bara jag tänker på henne. Så kul att ses! :)


Jag och Oskar fick turbordet! Han tog plats bakom skylten men jag tränger mig ju gärna fram när det är selfietävling...


Tadaaaaaa! #odette #lacageodette Ja, jag har taggat och delat och tävlar nu om en biljett till Luleå Hockey och lite annat. Haha! 


Magiskt bra föreställning och otroligt viktig idag! Känns fantastiskt att Norrbottensteatern drar fulla hus där några säkert lockats till musikal och fått nya värderingar på homosexualitet! Hoppas i alla fall det!

Bra skådisar och dansare, bra sång, snyggt ljus (Tack Maria!) och otrolig mask och kostym. Vi var supernöjda och jag nynnar fortfarande på "Jag är som jag är...". Såg den här på Oscars med Jan Malmsjö en gång för hundra år sedan och Mikael Odhag var inte långt efter med sin Zaza! Tack alla!


Och nu har vi kommit hem och kramat om Lisa som körde samma gömselteknik som Oskar... Haha! Jag måste träna dem i selfies... ;)

Bra kväll, fint sällskap, trött och otroligt nöjd! Ska sova över här och åka till Piteå imorrn förmiddag för egna föreställningar. Slutsålt och show med julbord i dagarna två. Ska bli sköj!!!