Halkar runt!

Nu börjar det dra ihop sig och jag inser att jag har huuuuuur mycket som helst att göra innan jul! Eller rättare sagt innan helgen... Oj, då! Det går fort nu - men livet fortsätter ju även efter helgerna så det är bara att andas djupt och göra det man hinner - eller tycker är viktigast.

Det jag ska prioritera fr o m fredag är dock familjen! Längtar vansinnigt efter att få hem barnen och det ska bli sååå mysigt! Några mängder med julklappar kommer det dock inte att bli och det är verkligen ett stort steg för mig som ju älskar shopping... Men jag tränar mig fortfarande i förändring. Får se hur det slutar...

Imorse åkte jag på möte med duktiga systrarna Lindqvist inför Svensk Campings årsstämma som ska ske i Skellefteå nästa vår. Ska bli väldigt roligt att jobba med och nu ska jag och Åsa dra upp lite riktlinjer efter ett jättebra utgångsmöte! Jag blev dock förvånad när jag kom på Skellefteå Camping där vi skulle ses. Jag hade ju en gammal bild av receptionen dit jag skjutsat barnen många gånger för kvällsåkning i Vitbergsbacken. Nu såg det inte ut som förr...
 

Oj! Rivning pågår!


Resterna av gamla huset...


Och det nya! Blev ju superfint! Och mötet var trevligt och väldigt positivt!

Sedan har jag avstått från att halka runt på ärenden utan gjort det stadigt och fint med mina nya icebugs på fötterna! Dessa eller broddar är fantastiskt bra och en smart lösning för den som är egen företagare med sin person som enda tillgång. Den som säger att det är töntigt eller något för pensionärer är bara avundssjuk... Haha!

Blev turer på stan och svängar både till soptippen, mataffären, pappa och mamma mm tills jag inte orkade mer. Har tidigare sagt att jag förstår varför man skaffar barn när man är ung. Man orkar ju mer då. Detsamma borde också gälla åldrade föräldrar... Idag har det gått en hel del energi och jag känner mig rätt slut.

Nu blir det TV-kväll med Äntligen hemma och en av rutans mest intensiva programledare:

Elsa Billgren! Hon och jag delar kanske inte smak men hennes entusiasm är det inget fel på! Man blir i alla fall glad och slipper Ernst självgoda njutning... Att göra ny hype av vintage eller återbruk av gamla inredningsprylar är ju smart och innebär hållbara lösningar för framtiden!
 
Kanske ska gå på Myrorna eller Kupan i år för julklappar? Det här kan bli en riktigt spännande jul...  Fast spänningen har faktiskt nästan börjat. Jag halkade runt på min shoppingrunda och inne på MQ där jag skulle lämna in en jacka som skulle kortas i ärmarna tittade jag runt så mycket att jag gjorde en riktig blunder och gick rakt in i den enda pelare som finns i butiken...

Haha! Ja, broddar eller inte - jag halkar rätt friskt ändå!