Solstrålar!

Ännu en magisk dag! Inte för att det har hänt så mycket men det behöver det verkligen inte när vädret är så här tropiskt. Man blir ju trött bara av att sitta i solstolen... Haha!
 

Den här sommaren har väl varit helt underbar! Massor med böcker lästa och det är ett bra resultat när det gäller ledighet för min del.


Men man har svettats någonting såååååå fruktansvärt! Mitt hår är snyggt i ungefär två minuter och sedan landar det i en backslick... Nåja, det är ett litet bekymmer.

Idag har jag fått min beskärda del av både sol och solstrålar. Jag fick nämligen chansen att ta en första titt på tvillingarna!


Vilka underverk! Flickan är närmast och pojken således längst bort. Helt underbart vackra! Jag hade kunnat sitta och titta på dem hur länge som helst - men Anna behövde vila och jag ville inte komma så nära ännu. De måste få landa i lugn och ro i den här nya världen först. 

Små barn är ju som ett skådespel i sig...  Min farfar, som tyvärr dog när jag bara var ett år, satt mycket och höll mig i famnen när jag var bebis. Han tittade länge och sa: "Fleicka jerna, hon jer som en tiaterpjäs!". Man kan väl tolka det där lite hur som helst men han visste nog inte hur rätt hans skulle få! 

Ikväll blev det middag i uterummet och där satt vi och hade precis tänkt ta en kaffe och resten av tårtan från gårdagen. Passande nog kom Ulfs syster Berith och hennes Krister förbi!

Så kul att få hinna surra ett tag, uppdatera sig om allt om hänt och skratta åt sådant som ibland känns jobbigt. Skratt är förlösande! 
 

Och Berith och Krister är så fina! Hon tycker att jag ska göra en kokbok och jag tycker att hon ska göra en kakbok så vi får väl göra en 50/50 tillsammans! Vore enormt roligt! Hon är dessutom så söt så jag tror vi ska ha henne på omslaget! 

Kul att ni kom förbi och kul att få träffa Anna idag! Jag har fått massor med hälsningar som jag framfört. Jag försökte också dela med mig av alla kramar som kommit men Anna tyckte att jag var lite väl svettig för att det skulle vara riktigt bra... Haha! Jag lovar att coola ner mig och dela ut nya! Jag är i alla fall oändligt glad för hennes och Josés skull! Solstrålar allihop!
 
 
 
#1 - - Ola T:

Vi fortsätter väl med vokalerna. Gör ni en kombinerad kokbok och kakbok så ska jag kika i den och då blir det väl en kikbok…

Svar: Haha! Kikar du i den Ola så blir det nog också en klokbok! :)
Monica Lindgren