Lammfärs!

Kände mig riktigt utvilad idag och satte igång med att plocka undan, städa toan och köra ett par maskiner tvätt. Kändes bra! Men varför känns en ledig dag så mycket bättre om man har gjort något? Jag tror inte att jag är ensam om den känslan men undrar ofta om jag kan försöka känna samma tillfredsställelse över en dag där jag bara suttit stilla? Måste jobba vidare på det där...
 
Sedan åkte jag och hälsade på pappa och han hade nu fått sällskap av en 90-årig dam på rummet. Ingen av dem hör särskilt bra och jag fnissade lite när jag gick och hörde henne fråga: "Visst var det Nygren du hette?" "Nej, Lindgren" svarade pappa. "Nygren..." fortsatte hon... Ja, nu har de i alla fall något att göra! Haha! 
 
Pappa var i alla fall piggare även om han säger att han blir slut av ingenting - men det är ju inte så konstigt! Han är snart 82 och ganska sjuklig. Lägg dessutom till en kraftig hjärtinfarkt på det så förstår man (dock inte han) att man nog inte ska orka så mycket... Mötte hans syster och man i foajén så nu har han nog haft fullt upp med besök hela eftermiddagen! 
 
Jag åkte hem och satte igång med middagen! Hade tagit fram lammfärs och fundera ett tag på vad jag skulle hitta på. Nu blev det "småbullar" av alltihop...
 

Blandade färsen med smörfräst lök, ägg, kryddor mm, plattade ut smeten på bakplåtspapper och strödde över getost och hackad basilika. Sedan var det bara att rulla ihop och skära skivor.
 

Påskbullar?


Men efter några minuter i ugnen på hög värme så doftade det gott och såg inte alltför illa ut heller!


Rostad färskpotatis och basilikaolja av det som återstod av krukan. Gott! Inget märkvärdigt men kul att hitta på lite nya saker!
 
Nu ska jag sluta äta och blogga för nu börjar matchen!!! Go, go, go SAIK!!!