Bara vinnare!!!

En vinnardag på alla sätt och för alla inblandade! Pappa mår bättre och har fått tillbaka färgen på kinderna och orken att ha egna åsikter om vad som komma skall när det gäller vårdmötet imorrn. Ett friskhetstecken!
 

Och projektet blev också vinnare idag! Vi fick äntligen besked om bidrag till det stora cirkustält där vi ska spela föreställningen på Nordanå!!! 200 000 sitter fint i kassan - särskilt som jag fick lite andra offerter idag... Haha! Ja, det är gungor och karuseller hela tiden!


Åkte ut till bygget och träffade nästa vinnare! Det här är Mimi Märak från den samiska ensemblen som också vann länsfinalen i Poetry Slam för ett par dagar sedan! Nu väntar SM-final och naturligtvis starka insatser i Norrländsk Passion!


Blev en vinnare själv när jag träffade det här glada belysningsgänget på teknikersidan!


Hann också kika lite på repet och ser fram emot draget imorrn trots att jag inte kan se hela. Jag har ju gu'bevars en klipptid att tänka på... Haha!


Och där borta går hon... Vinnaren...

Åkte iväg till nytt möte med nästa kund om ett kommande projekt som jag bollar lite samtidigt som jag jobbar med passionen. Vila får jag väl göra när solen kommer! Storebror skjutsade upp mamma till stan, lämnade av hos syrran och efter att de besökt pappa på lasarettet så plockade jag upp henne för middag och översovning hemma hos oss. Vi ska ju som sagt ha vårdmöte för pappa imorrn.

Och när jag hämtade mamma hos syrran så fick jag två förstapris:

Nr 1! Max Bergvall - glad som en lärka och full fart på "Lära gå vagnen"!


Nr 2: My Bergvall - sötaste systerdottern som nog för alltid kommer att vara nr 1!!!
 
Sedan blev det hem för att fixa midda och mamma dukade! Det blev som sig bör idag en hockeymiddag i svart och gult! Mamma tycker att hon har lite semester när hon kommer till oss barn och det är väl i så fall hög tid att också hon får vila!
 
Skellefteå AIK klarade inte helt oväntat biffen ikväll och slog Färjestad med 3-0 i första finalmatchen! Nice!!! Och nu när jag sätter mig här för att blogga får jag veta att Emilia och Abbe har fått kontakt med en kvinna som vill byta lägenhet och förstahandskontrakt då hon är ute efter ett mindre boende och vill byta bort sin jättestora tvåa på 70 kvadrat med 2,80 i takhöjd bara en kort bit från där de nu bor!!! De har kikat ikväll och alla är överens. Så otroligt roligt! De behöver verkligen en större lägenhet även om den de bor i är superfin!  
 
Oj, vilka positiva händelser den här dagen kantats av! Jag blir så glad även om jag har massor med jobb kvar och en påskhelg framför mig som nog inte bara innebär ledighet...
 
Men nu blir det sömn! En vinst för vem som helst!