Bakslag och kalas!

Är det inte det ena så är det det andra... När jag igår kväll suckande satte mig i soffan och för ett ögonblick kände mig helt slutkörd så ringde mamma och berättade att pappa åkt in med ambulans efter att ha fått en hjärtinfarkt! Snabbt glömmer man sin egen trötthet och jag var nere på IVA som ett skott!
 
Han var väldigt dålig och vi blev ombedda att samla familjen men hjärtat lugnade till slut ned sig, vi kunde åka hem och sova ett par timmar och idag fick han komma upp på avdelning. Väldigt trött och slut men ändå vid bättre mod och framför allt vid liv! Vi är glada och tacksamma över att ha honom kvar och håller tummarna för att det kommande dygnet ska bli än mer stabilt!
 
Idag fick jag också besked om att en kvinna i min egen ålder igår hittats avliden där hemma och jag lider verkligen med barnen som förlorat sin fantastiska mamma alldeles, alldeles för tidigt! Vilken oerhört chock och en sådan förlust för vänner och bekanta! Det är så ofattbart och grymt när en yngre människa rycks bort på det där sättet!
 
Var rädda om er alla och njut av varje dag! Man vet ingenting om morgondagen och idag ska vi bara älska! Nu är inte det alldeles enkelt det heller... En del bryr man sig så mycket om men det är ändå svårt för dem att förstå att ens omsorger bara är positiva. Andra är så enkla att älska alldeles förutsättingslöst och där ingår naturligtvis alla underbara barn!
 

Därför var det extra roligt att åka på 5-årskalas för en alldeles underbar tjej: My Bergvall - allas älskling! Här sitter hon med sin söta mamma och öppnar ett av alla paketen! Hon har uppvaktats stort och det är självklart roligt att fira födelsedag när man är barn. Som medelålders vuxen börjar man faktiskt tycka att det räcker med både paket och fler år... Haha!


"Gittan och gråvargarna" blev väl emottagen och kanske ska vi också lägga pusslet imorrn? Och jo, det ingick en skiva också... Nu saknas bara filmen! Haha! 


Farmor och farfar, Martins fina föräldrar Birgitta och Erik hade kommit ner från Boden och hade med sig en hel säck med paket!


Däribland denna söta tröja som födelsedagsbarnet valde att byta om till efter halva tiden! I bakgrunden sitter mormor och faster Hanna! Grattis igen och miljoner kramar till vår älskade My! Tack också till mamman för fantastiska tårtor som jag nog åt alldeles för mycket av...

Och efter ännu ett besök hos pappa så åkte vi hem till oss, vilade och lagade lite mat. Det blev en snabb kycklinggryta och middag till skenet av elden från kaminen. Mamma är vid gott mod och njuter av att ha myskväll i stan. Vi hoppas på en ännu bättre dag imorrn!
 
Och nu äter vi kakor igen... Hoppsan!
 
Vi ses!