Städning och vänskap!

Idag hade jag bestämt mig för att städa och vädret gjorde det åtminstone lätt att börja. Vi har ju varit välsignade med en så magiskt fin höst att en regnig dag nog måste till för att jag ska börja ta fram dammsugaren. Att det sedan var urtråkigt kan jag bara stilla konstatera...
 

Onekligen höst! Men vildvinet som fått minsta möjliga vård lyser rött bland allt det andra riset. En växt med stark livsglädje!

Maken gjorde en insats i lådor med papper och annat sparat gods som rivits ut ur skåpar men sedan inte blivit sorterat. Mycket skräp - men också några guldkorn! Det här vykortet ritade han våren-94 då han var på en tre veckors resa i Australien medan jag var hemma med kikhostande barn:


En av hans bättre teckningar faktiskt! Tycker att Olle är riktigt lik sig!

Ja, det var en tuff period och ännu värre blev det när han kom hem och saknade det naturliga immunförsvaret mot kikhosta som man får när man som förälder är med hela tiden... Han hostade sönder muskelfästen och höll knappt på att tillfriskna till vårt bröllop som var i maj samma år. Men resan var en storslagen upplevelse och bilderna så sjukt bra! Han och Olle gjorde flera reportageresor som verkligen resulterade i bra material! Men så är de ju proffs också!


När det gäller mina bilder så är nog viljan större än kunskapen! Här försökte jag mig på att dokumentera kvällens middag som blev bra men ganska grönsakslös... Orken tog liksom slut och hungern krävde snabba ryck! Oxfilé, rostad potatis och gräddstuvade kantareller smakade ändå bra när det var klart!

Idag har jag också börjat fundera lite över packningen till Rom eftersom jag äntligen har packat upp väskan från Antibes... Haha! Ja, det blev mest tvätt men bättre att börja en vecka innan. Har tänkt mycket på Antibes idag och vi hade en helt ljuvlig vecka!


Grämer mig lite över att vi inte fick ta några kvällsbilder här bland bokstäverna eftersom polisen låste grindarna när de hade lust till det här coola konstverket.

Men jag gläder mig desto mer åt dagarna med Mie och Åsa. Idag är det Åsas födelsedag och jag skickar extra varma kramar till dig här på bloggen! Du har blivit en väldigt speciell vän och kollega som jag tycker mycket om och trivs så bra med!


Det finns nog ingen jag skrattat så mycket tillsammans med! Som t ex den gången när båda haft en skitdag och vi skulle iväg på jobb. Kändes omöjligt att ladda om men under färden genom stan beklagade vi oss så mycket för varandra att vi när vi åkte över Viktoriabron skrattade så vi grät! Sånt gör man bara med dig Åsa!


Du har också hjälpt mig till bättre självkänsla och fått mig att stundom faktiskt tycka att jag duger som jag är! Det är stort och det tackar jag för! Hoppas att jag också lyckats stärka dig - för du är magiskt bra! På alla sätt! Precis som du är!

Nu ser jag fram emot ett roligt gemensamt projekt där vi ska krossa julen (haha!) och göra den till vår egen grej under slutet av november och december! Avslutar med ett stort Grattis på 47-årsdagen (ja, jag skriver det här så att du inte tror att det är 45 igen... Haha!) och skickar varma kramar ner till Franska Rivieran! Du är en så värdefull vän Åsa och jag önskar dig allt gott när du nu firar med nära och kära! 


 
#1 - - Marie Gustavsson:

Om du vill kolla in fler skulpturer av Jaume Plensa( han med bokstäverna) så finns det fler läckra verk på Umedalens konstpark.

Svar: Åhhh! Så kul! Har inte besökt parken och måste absolut göra det. Jag tyckte att den var så läcker! Tack för tipset!
Monica Lindgren