Sista dagen...

Sista hela dagen i Antibes! Imorrn åker vi hem... Känns faktiskt trist. Vi har haft en så superhärlig och vilsam vecka med bra samtal och härliga aktiviteter i ett landskap vid havet som är magiskt fint! Åker gärna hit igen!

I morse fick jag och Mie besöka marknaden för att köpa lite parmaskinka och frukt till frukosten. Vilka dignande bord av färska råvaror! Och vilket jobb att både ta fram och stöka bort allt! Klockan ett är nämligen hela hallen tom och det övergår till att bli restaurang.


Det fanns allt! Grönsaker, frukt, inläggningar, charkuterier - och kryddor! Det här bordet doftade ljuvligt!


Eller vad sägs om lite fisk? Mie kollar in det vi tror kan vara någon typ av makrill?

Och efter frukosten drog vi ner till stranden igen! Underbart väder och en sista dag i solen kändes bra! Det blåste ganska friskt så jag hade ställt in mig på att ta lite vattenbilder.


Här får ni lite... Men vågorna slog mot olika ställen hela tiden så det var inte alldeles enkelt. Och precis när jag såg en perfekt våg...


...så kom det någon i vägen!


Duvorna var på sitt allra bästa humör och den här gamla damen fick mycket användning för käppen när hon åt lunch! Haha!


Och Åsa kom med mat igen! Hon är för söt! Ja, vi lämnade henne i huset eftersom hon hade lite jobb att göra. Så gott att äta ute på stranden!


Och då gick det också bättre att plåta! Här fick jag även med en duva!


Sedan blev det läsning och en omgång Yatzy! Äntligen... Haha! Åsa slog bra som ni ser - men jag vann med några få poäng...


Lite vatten igen?


En en korkad människa som matade duvorna ur handen... Inte konstigt att de dyker upp så fort man äter. Det är lite äckligt tycker jag! Men man är väl olika! Och här finns det verkligen också lite udda människor.


En del har stundom telefonen klistrad mot örat... även om ingen svarar...

Andra passar på att hänga tvätt och sola under tiden...

Och den här kvinnan som vi såg på hemvägen var bara för mycket av allt! Lång klänning med rysch och stor rosett bak, en lockig peruk på huvudet som hon hade tryckt fast med en halsduk och knallrött läppstift... Oh my God!

Nej, nu blir det dusch och fix eftersom vi ska försöka ta oss till statyn och ta lite fler bilder! Ses senare!