Antibes!

Imorse bar det iväg! Uppstigning 04.30 och iväg med fakiren! Gick ändå hyfsat trots att den den tiden på dygnet verkligen är min bästa sovstund. Men vi skulle ju iväg på resa!

VIP-service på Falmark av Kurt bakom disken! Ja, ni ska ju inte tro att det var för min skull... Mie är en gammal kollega och blir extra omhändertagen!

Men det blev något konstigt med väskan. Åsa hade sagt att vi skulle packa lätt och jag tyckte ju att jag gjorde det... men den vägde ändå 22 kilo... och Mies vägde 6... Haha! 
 

Vy över Sverige någonstans. Ville bara ha med den som jämförelse.
 
Arlanda utrikes! Barack Obama skulle ju anlända en kort stund efter vår avfärd så vi förväntade oss rigoröst säkerhetspådrag! Men icket. Vi såg tre vakter...
 

Och vi försökte klämma oss fram till SVT men de visade inget större intresse... Konstigt. Vi som skulle åka till Nice och allt!
 
På väg - med fina presenten till Åsa från M-onica och M-ie! Vi är väl för fyndiga? Kan säga att den låg lite risigt till ett tag men vi lyckades hålla oss!
 
Och här har vi ny vy! Denna från Alperna eller något annat berg... Haha! Vi var dock helt överens om att vi skulle ta höger efter typ Alperna... 
 
Och till slut! Efter taxiresa från Nice till Antibes och en kort promenad genom icke körbara gränder så kom vi rätt! Rue Sade och Åsa!!! Sååå roligt att ses! Det här flera våningar höga huset är alltså det Bed and Breakfast som hon stått för tillsammans med kompisen Cia (de delar tiden) sedan i maj!
 

Och det var verkligen superfint och gemytligt och trivsamt och välkomnande! Här fick vi lite svala drycker och jordgubbar som smakade smultron... Mmm...
 

Små men jättefina rum! Jag blev väldigt nöjd med mitt som ligger mot torget - så imorrn bitti kan jag kanske ragga sopbilschaufförer? Spännande!
 
Lite lunch på torget och även ett besök i chokladaffären som liger här nere.Vi köpte helt underbart god fransk nougat med pistache och nötter... Himmelsk! Måste köpa hem.
 
Och medan Åsa tog lite siesta (hon startar ju dagen vid 06.30) så gick vi en vända för att kika på området i gamla stan. Antibes ligger ju mellan Nice och Cannes och vi ska nog ta oss runt där också. Bra kommunikationer här med tåg!
 

Vackra miljöer, fina hus, 30 grader varmt och oerhört fuktigt. Och sååååå fint!
 

Det här huset var så smalt att det kändes som om man hade kunnat krama om det!
 
Mie pekar ut lite båtar som hon kanske köper med sig hem... Haha! De är enorma och något vi får återkomma till!
 
Vacker mur går runt hela gamla stan mot havet och vi traskade vidare. Superfint och så underbart med haaaaaavet!
 
No words needed!
 
Jag hittade ett par lejon som nog blev mer förskräckta än mig... (eller heter det "än jag"?)
 
Här har Mie hittat båten! Lagom stor!
 
Och Picassomuséet ligger bredvid vattnet. Måste bli ett besök!
 
Mie på en bänk vid vattnet! Ja, hon såg inte bara på mig... Haha!
 
Vackert vattenarrangemang!
 
Och vi hittade också tillbaka alldeles själva! Fina smala gränder!
 
Lite relax och sedan samling på takterassen! Superfint att sitta där och kika ut över stan!
 
Bubbel med färska frukter och bär!
 
Sedan gick vi ut och åt på en kanonmysig och personlig restaurang! Deras anka är berömd och smakade fantastiskt!
 
Stora portioner gjorde att vi delade på den här desserten! Tur... Ganska mätta!
 
Stolta kocken framför den vedeldade ugn där han lagar ALL mat! Coolt!

En fantastiskt fin första dag och nu har jag ägnat 90 minuter åt den här bloggen eftersom jag och husets Wifi in te helt kommer överens... Det har bättre och sämre stunder och vill bara ladda upp en bild i taget... Inte 27... Haha! Nåja, vi ska väl träna oss i att inte vara så nåbara.
 
Nu blir det sängen och imorrn åker vi nog till stranden! It's nice to be in Nice! Ja, i Antibes också!