Löööööördag...

Lördagsmysmorgon. Lördagsregn. Lördagslättja. Lördagsmättnad. Lördagskoma... Lördag med andra ord!
 
Utnyttjade i alla fall dagen till att tvätta en maskin, äntligen få iväg lite paket och brev på posten och handla saker som fattades. Kände mig sedan blek och en aning rastlös... Städning? Nja... Maken har ju dammsugit och varför förstöra en ledig dag? Satte därför in en köttbit i ugnen som fick klara sig själv och åkte ner till solariet och vilade mig i form! (Jaaa, jag vet att det är onödigt och onyttigt men det är ju nästan allt - så jag gör som jag vill...) Nu är jag pigg som en mört! Haha!
 

Jättemuntert väder... Hade tänkt springa eller promenera idag men sparar mig tills imorrn! Ni som kan säga var jag var när bilden togs vinner ett stort Grattis! 


Väl hemkommen tog jag tag i middagen! Köttet som var en stor bit karré, hade jag bara öst en stark marinad över och sedan låtit stå i ugnen, blev helt sjukt mört, gott och saftigt! Idag också! Lite majs och rösti på halvfabrikat fick komplettera det hela. Inte särskilt hemlagat - men ändå lagat. Nu har vi nått paltkomaläge...


Några som säkert får ännu godare mat är Sonja och Sture som skulle iväg på kalas och var så här fina och upprymda innan de skulle åka! Berith hade shoppat fina kläder och de blev verkligen stiliga! Lånade din bild Berith... Hoppas att det var OK och att ni just nu har väldigt trevligt!
 
Jag funderar på att skriva på lite korta texter som jag påbörjat. Eller kanske bara landa i soffan... Det kändes också helt OK!