Omgörning!

Ordet omgörning trodde jag var ett dialektalt påhitt tills jag såg det i tidningsvärlden... Man kanske bara kan använda det om tidningar men det struntar jag i! Idag har vi ägnat oss åt omgörning av Oskars gamla rum. Så det så! 

Oskar och Lisa har ju bytt soffa så vi har köpt deras gamla bäddsoffa för att se till att det blir lite mer bekvämt att sova över när det kommer hem och hälsar på! Vi vill ju gärna ha besök så det känns bra! Nu återstår visserligen en större säng i Emilias gamla rum men det kommer. Om det är någon som har en 120 cm bred resårbotten som ni vill sälja så säg till! 
 

Och i afton fick vi trevligt middagssällskap av Malin och barnen!


Lillebror Max hade ny outfit och den här ljuvliga tröjan med Lasse Åberg-tryck var bara så fin!


Storasyster My assisterade maken med kabeldragning i rummet! Eller så var det hon som skötte underhållningen?


Ja, hon hann underhålla oss alla och här är det Max som får lite ompyssling!


I dagens städning hade jag också turen att komma ner i en hög där jag återfann Martin och Malins barndomsbilder som jag fick låna när jag skulle göra bröllopsprogrammet... Ja, jag vet att det är ett par år sedan men ibland lägger man på hög och då kan saker och ting lätt försvinna ett tag... Fick lite dåligt samvete men Malin blev självklart glad över att få tillbaka dem och kunna jämföra barnbilderna med sina egna söta ungar! 


Och barnen stortrivs ju när de får komma hem till moster! Haha!


Jag och My hann leka lite och här har hon fått träffa ett monster som tyvärr tvingat henne att städa... Hmm... Måtte jag aldrig möta den där otäckningen! Haha!


Avslutar med lite mera Max!


Och ännu lite mer! En så glad och söt unge han också! Måtte vi få samma fina kontakt som den jag har med My. Det är verkligen en sån glädje!
 

Och rummet är nästan klart! Skönt! Nu ska vi bara till soptippen med lite överblivet gods!
 
Och TV:n är också igång! Bra jobbat Ulf som sett till att allt funkar! 

Nu blir det "Bron" och sedan inte så mycket mer. Jag har hunnit göra en affisch idag och tänkte nog skriva en text men det sparar jag tills imorrn! Sitter nöjd nu! Ja, särskilt nöjd är jag ju över att jag åkte på ICA och köpte presentkort som jag skickade till "Matkassen" för vidarebefordran till en familj som behöver akut hjälp med mat och annat. Känns bra att kunna göra något för andra!