Musik och firande!

Idag spelar utmärkta bandet "Mästerskapet" in musikbakgrunderna till White Christmas så snart kommer vi att kunna repa på rikt' med musiken i rätt tonart. Nice! Ni som inte känner igen bandnamnet får ledtråden "Färdtjänst" som förändrats lite i konstellation. Numera är det dubbelt Kågström!


Igår kväll kom Kågis förbi för en snabbgenomgång av formerna så att allt ska bli rätt. Lördagkväll - inget hinder. Och här är det Äppelfantasterna som pratar om fördelarna med nya 5S... Jag hade inget att tillägga. Men jag ska faktiskt byta snart - men då har de väl pratat klart... Haha!

Idag blev det firande av far - men på olika håll! Ja, vi for för far fast faderskapet mot Burträsk och jag mot Önnesmark. Vi har ju var sin pappa och då blev det här enklast. Vi har ätit nog med dubbelmiddagar/luncher i våra liv... 

Men jag var trött idag. Vaknade tidigt och somnade om och då blir jag helt puckad ibland (mer än vanligt). Aldrig pigg... Och vädret var heller inget vidare... Kanske inte på bästa humöret Monica? Ja, det ser jag ju nu i skrift så jag får väl skärpa till mig! Hör jag det? Jooo...


Skitväder och slasksträng... Men det är vackert i träden! 


Och när jag kom fram till mamma och pappa så var den här solstrålen redan på plats! Då blir man ju glad ända in i själen! :)


Och lillebror är lika söt och charmig! 


Blev han glad över att vara hos moster? Njaa... snarare rätt förskräckt! Haha! Men My fick låna kameran och ta lite bilder idag och då ställer man upp!


Men Max tyckte inte att det var lika kul...


"Jag tog ett kort av morfar!" My fortsatte fotograferingen!


Och här har vi samlats allihopa för att äta mammas supergoda köttsoppa! Hon är bara bäst! Och till dessert fick vi en hemgjord tårta som nog var hennes godaste hittills! Malin och Martin hade med sig Martins syster Hanna idag så hon fick också äta kalasgod husmanskost!


Jag höll ju Max så att Malin skulle få äta först. Och vad händer? Man släpper en lillasyster först i kön och hon tar nästan alla klimpar?! Haha! Men jag är inte förvånad...


Det fanns dock ett par kvar till mig så det var lugnt. Det måste ju vara lite klimp i soppan. Måste nog koka en själv framöver. Bra mat i vinterkylan!


Efter maten sträckte jag och My ut oss och hon har snart lika långa ben som mig?! Kanske inte riktigt men hon täcker i alla fall magen på ett utmärkt sätt...
Min alltså! 


Här har hon fotograferat Hanna med ammande mamman i bakgrunden!


Och här blev det en duell mellan mig och syrran! Haha! Ja, vi är flitiga båda två och hennes kamera är större än min... Min är dock mer ljuskänslig... 1-1!


My's sista bild av morfar var bara så bra att den får vara med trots att den inte är helt skarp. Här höll också tårtan på att åka ned från fatet och Det hade blivit en riktig höjdare! Haha!

Nåväl, tusen Tack för en utmärkt fars-dags-måltid! Det blev inga presenter men väl blommor från alla barnen! Pappa älskar blommor så han blev glad! Och nu ska jag sätta mig och jobba ett tag medans jag ännu är vaken... Jo, jag har skottat här ute och hunnit tvätta en maskin och duscha så nu är det bara att köra igång!
 
Ha en fortsatt fin söndag alla!