Fredagsmys!

Jobb, jobb, jobb... Hade tänkt mig en lite annan fördelning men jag har i alla fall betat av en del saker! När det gäller projektet är det ju många inblandade och vissa dagar kan man verkligen bli mailbombad. Men det mesta har löst sig och jag har ju hela helgen på mig... Haha!

Blev också sittande så länge att när jag väl kom mig ut på ett par ärenden så insåg jag att klockan var så mycket att jag inte orkade ställa mig i köerna på Solbacken. Vi väntade ju middagsgäster! 
 

Åkte ner på stan en snabbis och blev lite lugnad av det här molnet som jag tyckte såg ut som en duva. Ja, nu verkar det bara vara jag som ser en fågel men jag tyckte ändå att det var fint att jag kunde vara så pass närvarande att jag såg molnformationer! Haha!

Sedan direkt hem för att hinna maila klart och fixa mat! Tidsbristen inbjöd inte till några storslagna experiment i köket men det blev gott ändå!


Köttgryta funkar bra när man varvar med annat! 


Men då var lingonsylten slut så jag fick koka ny! Vissa tillbehör är ett måste! Lite rösti och en morotskaka till efterrätt hann jag också förbereda innan maken kom hem med våra fina gäster:


Oskar och Lisa!!! Fint att få hem kärlekarna en kväll innan de drar vidare med Lisas släkt till Gran Canaria imorrn! Och i skrivande stund så är nog Emilia på väg hem från New York där hon varit i en knapp vecka med tjejkompisarna. Liiiite shopping tror jag... Mammas flicka det där! Och bilden blev också så kul eftersom maken försökte hinna ta bort julmusten... 


Finingar! Men vad är det egentligen ni ser? Jo, mitt soffhörn... Utan mig! Haha! Vissa dagar bjuder jag gärna bort heeeela soffan om det skulle behövas!


Men det blev inte så mycket sittande eftersom Oskar också behövde putsa frisyren innan resan. Nu ska vi väl tillägga att jag egentligen inte kan klippa... Och ska jag göra det så måste det vara ett lockigt hår! :P


Skrållan är också glad över att ha fått busa lite och nu ska vi slå oss ner i soffan allihopa och fredagsmysa lite. Härligt att ha ungdomarna hemma! :)