Dan före dan...

Snart smäller det. Imorrn närmare bestämt. Insläpp 18.30. Start showtime en dryg halvtimme senare. Vi är äntligen framme! Wow! Idag har vi haft två genomdrag och jag har nästan fått en hjärtinfarkt... Men det gick över! Haha!
 

Ful fart redan när vi kom där Folkparkens personal börjat hänga tyger och annat piff!


Sanna körde skyliften trots höjdrädsla! Not bad!


Och Peter hade full koll på tekniken! Ja, den han hade ansvar för. Vi hade problem med överföringen till projektorn idag och det var lite knepigt... Slutade med att vi använde min dator men det var heller inte bekymmersfritt...


Här höll vi på med förmiddagens tekniska drag då vi satte allt på plats och kikade på ljus och projiceringar. Vi hade också publik idag - bra sådan:


Åsas systrar Barbro och Mona har varit med hela dagen och både hjälpt till och hejat! Å min syster Malin har ringt och hejat! Vad vore världen utan systrar som peppar varandra? 


Elin hade skaffat sig ett ljusslingebekymmer av den sorten man känner igen... Typ varje jul?


Och så hann vi ett genomdrag med kostym efter lunch. Kändes bra! Och fasen så mycket bättre än igår! Idag hade vi ju stöd och inte en nonchalant karl som gick omkring och gymtade i salongen... Haha!


Nu är de här tomtarna längst bak hemma och vilar upp sig inför morgondagen! Jag längtar efter att visa upp vad vi gjort - och mest efter att möta publiken! Vi kan utlova en del mer chockerande inslag... Är det krogshow så är det! Jag ska inte visa upp det vi skäms mest över - ännu... Haha! Det får ni se när ni kommer!

Och hjärtinfarkten då? Jo, jag flyttade över bildspelet till hårddisken där jag har allt mitt aktuella jobbmaterial som jag inte hunnit spara någon annanstans... Ni fattar. Teknikern satte in den i en annan dator, bläddrade bland filerna och så var plötsligt min mapp med allt material borta!!! Och då menar jag allt material även till teaterprojektet... Jag trodde att hjärtat skulle stanna! Men han hade råkat slänga ned den i en annan mapp så efter en lång stunds letande så hittade jag den igen. Gissa om den är säkerhetskopierad ikväll? Puh!

Ikväll har jag i alla fall hunnit handla mat idag och sätta fram en ljusstake med röda ljus. Alltid något! Men första advent är ju inte förrän på söndag och då borde även jag vara igång! Här har vi avslutat kvällen med kaffe och en ny bekantskap: Saffranssemlan! Ja, jag vet inte vad man ska säga... Spännande?

Mer spänning än så blir det inte ikväll. Ska läsa igenom texterna en gång till (jo, de är sparade!) och slänga mig i säng! Imorrn blir det White Christmas! Tjolahopp!
 
 
#1 - - Henny:

Stort LYCKA TILL på premiären önskar en jävrebo :-)

Svar: Tack Henny!! :))
Monica Lindgren