41?

Idag är det 40 år sedan min älskade syster första gången såg dagens ljus! Jag var 11 år och tyckte att det var ganska märkvärdigt att bli storasyster. Ja, jag hade ju två bröder men en liten tjej var ett efterlängtat tillskott! Jag skötte om henne rätt mycket och hon fick nog hänga med på det mesta.

När hon var fem flyttade jag hemifrån och kontakten blev väl kanske lite sämre - för att under hennes tonårstid övergå till att vara rätt..."spännande"! Ja, hon var precis lika besvärlig som jag själv hade varit... Haha! Men vid den tidpunkten hade jag barn och hus och ingen större förståelse! 

Men åren har gått och vi har kommit närmare och närmare varandra - idag är hon en så värdefull vän och ett bollplank jag ofta behöver! Svårt att tänka att det gått 40 år... Jag vet inte om hon har någon åldersnoja men hennes kompis ringde och berättade att "40 är det nya 30"! Därför har hon gått omkring och varit en 30-årig småbarnsmamma hela dagen och jag... jag blev helt plötsligt 41! Haha! 


Finaste Malin! Stora Grattiskramar på din dag! Vi älskar dig! 

Som ni förstår blev det lite kalas även om vi ju uppvaktade henne när vi hade syskonmiddag. Pappa och mamma skulle komma och äta lunch och jag hade turen att få hänga med på ett hörn. Underbar Spenat- och Baconpaj serverades - och precis som sig bör även tåååååårta!


Voilà! My presenterade det verkliga konstverk som hon och Martin hade gjort! Lika färgglad som hela My! Och såååå god!


Även idag fick My låna kameran och den här bilden tog hon alldeles själv! Snygg bild av ännu en söt unge!


Och pappa och mamma hann umgås lite med barnbarnen! Mormor tog gärna hand om lillebror och morfar snackade sig in hos My för att få en bit av tårtan...
 

Och mamman fick ta först! 


Själv fick jag problem eftersom det också serverades en heeelt fantastisk morotstårta! Jag äääälskar morotstårta! Och ja, jag blev tvungen att smaka båda! När ska jag egentligen sluta med detta fikande? 

Jag var till slut tvungen att åka vidare - både för att jobba och för att undgå att ta ännu en portion av detta goda... Idag har det varit projektjobb för hela slanten och dagens sittning blev en i maratonklassen! Jag anlände på teatern 12.30 och åkte därifrån först 20.30 efter att ha gnuggat våra hjärnor kring budgetfrågorna... Nu är jag helt krossad och ska slänga mig i säng. Imorrn är det dags att börja dagen med sånglektioner så det är bara att lägga sig och låta stämbanden vila... (Ja, jag är faktiskt tyst på nätterna..)

Tack till Tage, Ylva och Fransesca för bra möte och en extra eloge till nya teaterchefen som verkligen kan "ta mig". Jag har ju lust att prata i munnen på andra och avbryta helt i onödan. Hon är sjukt bra på att behålla fokus och även på att helt prestigelöst säga till mig att hålla klaffen! Haha! Ja, jag uppskattar verkligen när människor är så här raka! Tack!
 
Känner mig nöjd! Och något överkörd... Skickar några extrakramar till lillasyster och hoppas att din dag blev så bra som du ville! <3